Skip to main content
فهرست مقالات

انضباط

نویسنده:

(4 صفحه - از 42 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : انضباط ،بشاگردان ،معلم ،رفتار ،تنبیه ،کلاس ،مدرسه ،شاگرد خاطی ،طفل ،محیط مساعد ،رفتار شاگرد و پرورش انضباط ،بآنها ،تجربه‌های ،برنامه ،اجتماعی ،ضوابط ،اصلاح رفتار شاگرد و پرورش ،ضابطه‌های رفتار به کمک شاگردان ،کمک ،صحیح ،اصلاح شاگردان خاطی ،اصلاح ،پرورش انضباط ،جمع‌آوری ،انضباط شاگردان ناراحت ،کمک شاگرد خاطی ،وسائل ،احترام ،شاگردان خاطی گذشته‌از توجه ،کمک بشاگردان در موقع ناراحتی

خلاصه ماشینی:

"با پیش‌بینی‌های لازم میتوان محیطی مساعد برای یادگیری بوجود آورد و از تعداد خطا- کاران بمیزان قابل ملاحظه‌کاست اقداماتی از قبیل طرح و اجراء برنامه‌های مفید-پیش- بینی فعالیتهای متنوع و با معنی-به وجود آوردن مقصود در شاگردان مشغول داشتن‌ اطفال به تجربه‌های آموزنده-بحث-سئوال‌ جواب-مصور کردن مطالب-گردشهای علمی‌ بنمایش گذاشتن قسمتهائی از برنامه-تامل‌ و تفکر کردن درباره مسائل حیاتی و ارزنده‌ همکاری در اجراء طرح‌های مفید-همکاری‌ در ساختن چیزهای لازم-تزیین کلاسها تهیه گزارشهای لازم-استفاده و ارزیابی‌ از کارهای انجام شده-جمع‌آوری نمونه‌ها مصاحبه با دانشمندان-شنیدن سخنرانی‌ دیدن فیلمهای جالب-مطالعه در کتابخانه و مراجعه به منابع علمی-تجربه‌ و آزمایش-بر پا ساختن نمایشگاه-دکلمه‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) و بازی کردن در روی صحنه تاتر-تشکیل‌ انجمن دانش‌آموزان-مباحثه مشاعره‌ رقابت‌های مشروع-مقاله‌نویسی- پیش‌بینی کارهای اضافی برای شاگردانی‌ که زود کار خود را تمام میکنند و دعوت‌ از آنها برای کمک بشاگردان ضعیف- سازگار ساختن مفاد برنامه با استعداد- های متفاوت شاگردان-ستودن کار خوب‌ شاگردان و بسیاری از کارهای آموزشی دیگر که شاگردان را بکار مفید مشغول میدارد و همچنین مرتب و منظم کردن وسائل کار بهداشتی کردن محیط آموزشی-بوجود آوردن نظم و ترتیب خاص برای امور جاری‌ کلاس و مدرسه-تعیین ضابطه‌هائی برای‌ رفتار به کمک شاگردان-دعوت از ایشان‌ به همکاری و خدمت در آموزشگاه- واگذاری مسئولیتهائی چند بشاگردان‌ بطور قابل ملاحظه از تعداد خاطیان‌ میکاهد-برنامه‌های خشک مدارس قدیمی‌ تمرین‌های زیاد و یکنواخت-کار کشیدن‌ بدون فایده از شاگرد-اطاقهای مخروبه و تاریک وسائل ناکافی و شکسته..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.