Skip to main content
فهرست مقالات

هدف درس را برای شاگردان روشن نمائیم

نویسنده:

(4 صفحه - از 20 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : شاگر ،معلم ،رغبت ،هدف درس ،دبیر ،مثلثات ،روز ببعد بدرس مثلثات علاقمند ،شیمی ،دانشسرا ،علم ،بدرس ،خواندن ،شاگردانش بدرس راغب ،علاقه ،معلم رغبت شاگردان ،خواندن ریاضی در دانشسرا ،دبیر ورزیده ،ایجاد رغبت ،دبیر شیمی ،شاگردان ایجاد رغبت ،راغب ،شاگردان روشن ،صرف خواندن ریاضیات ،زندگی ،شاگردی کارش مناسب رغبتش ،ریاضی دانشسرا ،شاگرد رغبت ،راغب بدرس ،منفعت درس خواندن ،شیمی و خواندن کتاب شیمی

خلاصه ماشینی:

"اما اگر بخشی از معلومات عمومی مورد علاقه شاگرد نیست و بزور بایستی یاد بگیرد یعنی به حافظه‌ بسپارد یا بصورت ماشینی و مکانیکی به ذهن‌ بسپارد و روز بروز هم از آن دلزده‌تر بشود تا چه اندازه اینگونه مطالب در ذهن دوام‌ میآورد و اثر مفید آن کی در رفتار منعکس‌ میگردد؟ رغبت و هدف باین نکته میرسیم که آیا برای یادگیری‌ علاقه و استداد لازم هست یا نه؟و چنانچه‌ بیک درس علاقه نباشد آیا دلیلی داریم که‌ این فرد در سایر درسها و رشته‌ها نیز بیعلاقه‌ است؟پس چه بهتر است که در تعلیم‌ و تربیت علاقمندی و استعداد را بیشتر از پیش‌ در نظر گیریم. در مساله فوق قضیه از یک بعد دیگر نیز قابل بررسی است و آن اینستکه در کنار رودخانه و در پای کوه که معلم ورزیده پرسید از چه راهی عرض رودخانه یا ارتفاع کوه را میتوانیم محاسبه کنیم؟در ضمن پرسیده‌ است چه درسی است که بحل این مسائل‌ زندگی کمک میرساند؟وقتی سئوال از این‌ بعد مطرح شود پاسخ اینست که‌"مثلثات‌" (به تصویر صفحه مراجعه شود) پس برای راغب کردن شاگردان بدرس به دو طریق میتوان آنها را توجه داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.