Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگیهای معلم: رسالتی سنگین (4): انسان سازی

نویسنده:

(4 صفحه - از 18 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : علم ،انسان‌سازی ،تزکیه ،ویژگیهای معلم ،ایمان ،اسلامی ،تعلیم و تعلم ،خدائی ،دانشجویان ،هدف اساسی دانشگاهها انسان‌سازی ،مدارس علوم اسلامی معلمان ،طاغوتیان ،شوخی ،جنگ ،مدارس علوم اسلامی ،پیامبران ،ایمان و تقوی ،سازندگی ،دانشجویان اسلامی بکمک معلمان ،انبیاء ،ایمان دانشگاهها بصفوف ملت ،انقلاب ،پرورش ،دانشگاهها ،پیامبران سازندگی انسانها ،تداوم ،طاغوتیان بچنین کاری ،اسلام تزکیه و پرورش ،ملت ،آغاز بسازندگی دانشجویان

خلاصه ماشینی:

"اما در مدارس جدید متاسفانه در بسیاری از آنها و دانشگاهها این خودسازی وجود ندارد تمام فکرها و همم برای بدست آوردن‌ مدرک تحصیلی دور میزند و برای وصول باین‌ هدف از هیچ عمل غیر انسانی خودداری‌ نمیکنند حتی در مواردی هم باستادکشی‌ میپردازند،بدیهی است پس از تحصیل این‌ مدرک همانند دزدی که با چراغ آید گزیده‌تر نوامیس و اموال مردم را بغارت و یغما میبرند در چنین محیطهائی چیزی که وچود نداشت‌ ایمان و تقوی بود البته منظور نگارنه نوع‌ دانشجو است نه عموم چه در همان دوره‌ طاغوت هم باز افراد متدینی از دختر و پسر بودند که برخلاف جو عمومی دانشگاه بهمراه‌ تحصیل ببازسازی خود مپرداختند و پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی به تعلیم و تربیت‌ دانش‌آموزان میپرداختند،بدیهی است که‌ اساس دانشگاه بوسیله افراد سرسپرده‌ و غرب‌زده با نقشه‌های استعمارگرانه طوری‌ تنظیم یافته بود که صد در صد برنامه‌هایش‌ گرایش بغرب داشته از اصول و مبانی ایمانی‌ برکنار بود هدف اصلی آن بود که مغزهای‌ مستعد و آماده را بعناوین گوناگون از کشور (به تصویر صفحه مراجعه شود) فراری داده از نیروها و استعدادهای آنان‌ بنفع خود بهره‌برداری کنند و بقیه را با رواج روحیه مدرک‌گرائی بادارات کشانده‌ با فقدان علم و تکنیک سربار دولت سازند و بجای ابتکار و ابداع صنعت مونتاژ را رواج‌ داده بجای خودکفائی تکنیکی روحیه مصرفی‌ را توسعه دهند این فشرده و خلاصه‌ای از سیاست‌های استعماری بود که دانشگاه را از مدارس علوم اسلامی که دانشمندانی همانند ابو علی سینا و فخر رازی و آخوند ملا صدرا و فیض کاشانی‌ها در آن پرورش یافته بودند جدا ساخت و بوسیله تبلیغات و رسانه‌های‌ گروهی مدارس علوم اسلامی و گردانندگان‌ آن بعنوان قشریون و ارتجاع معرفی گردید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.