Skip to main content
فهرست مقالات

از یک معلم: روز اول درس اول

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : معلم، کودک، مدرسه، روز اول درس، نونهالان، مربی، رابطه معلم و رفتار مربی، تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان، پدر و مادر، تنبیه، رفتار، روز اول، محیط مدرسه رابطه، درس اول، مقایسه، معلم روز اول، رفتار مربی با کودک، محیط مدرسه آشنا، ایمان، برخورد رابطه‌ای سرنوشت‌ساز جهت، علاقه، مهارت، رابطه‌ای سرنوشت‌ساز جهت آینده کودک، تعلیم و تربیت کودکان، رابطه، برخورد با نونهالان کوچک، رفتار محبت‌آمیز، قدرت، آشنا

خلاصه ماشینی: "هر کودک با توجه باینکه 27 ماه و یا دقیقتر پس از گذراندن و سپری کردن دو هزار و یکصد و نود روز از عمر خود در آغوش خانواده و پدر و مادر اولین روزی است که با شما و یا بهتر با محیط مدرسه آشنا میشود و پای در فضای‌ بازتر و فراختری بنام مدرسه میگذارد این‌ نونهالان با سابقه و روحیه بخصوص بخود و خانواده‌شان که با دیگران متفاوت میباشد پای بدبستان میگذارند و خوبست که ما بدانیم که کودکان از نظر رشد بدنی،هوش‌ استعداد،یادگیری،اخلاق و عواطف،و حتی شدت واکنش و درجه حساسیت و ترس و خشم،سازش با محیط،تمرکز حواس، دقت،حوصله با هم متفاوت میباشند و باین‌ جهت اولا روش تدریس معلم باید با توجه‌ به توانائیها و استعدادهای فردفرد کودکان‌ تنظیم شود و ثانیا هیچگاه نباید یک کودک را با کودک دیگری مقایسه نمود بلکه باید همیشه پیشرفتهای خود کودک را نسبت به‌ خودش و مقایسه‌های دیگر را نسبت بخود او انجام داد،حتی توصیه میشود که بپدران‌ و مادران هم این تذکر داده شود که فرزند- شان را هیچگاه با فرزندان دیگر و کودکان‌ دیگر مقایسه ننمایند زیرا علاوه بر آنکه چنین‌ مقایسه در پیشرفت و پرورش وی اثر مطلوب‌ ندارد ممکن است بیک نوع حسادت و با ایجاد عقده روانی و امثال آن منتهی شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.