Skip to main content
فهرست مقالات

از یک معلم: روز اول درس اول

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : معلم، کودک، مدرسه، روز اول درس، نونهالان، مربی، رابطه معلم و رفتار مربی، تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان، پدر و مادر

خلاصه ماشینی:

"هر کودک با توجه باینکه 27 ماه و یا دقیقتر پس از گذراندن و سپری کردن دو هزار و یکصد و نود روز از عمر خود در آغوش خانواده و پدر و مادر اولین روزی است که با شما و یا بهتر با محیط مدرسه آشنا میشود و پای در فضای‌ بازتر و فراختری بنام مدرسه میگذارد این‌ نونهالان با سابقه و روحیه بخصوص بخود و خانواده‌شان که با دیگران متفاوت میباشد پای بدبستان میگذارند و خوبست که ما بدانیم که کودکان از نظر رشد بدنی،هوش‌ استعداد،یادگیری،اخلاق و عواطف،و حتی شدت واکنش و درجه حساسیت و ترس و خشم،سازش با محیط،تمرکز حواس، دقت،حوصله با هم متفاوت میباشند و باین‌ جهت اولا روش تدریس معلم باید با توجه‌ به توانائیها و استعدادهای فردفرد کودکان‌ تنظیم شود و ثانیا هیچگاه نباید یک کودک را با کودک دیگری مقایسه نمود بلکه باید همیشه پیشرفتهای خود کودک را نسبت به‌ خودش و مقایسه‌های دیگر را نسبت بخود او انجام داد،حتی توصیه میشود که بپدران‌ و مادران هم این تذکر داده شود که فرزند- شان را هیچگاه با فرزندان دیگر و کودکان‌ دیگر مقایسه ننمایند زیرا علاوه بر آنکه چنین‌ مقایسه در پیشرفت و پرورش وی اثر مطلوب‌ ندارد ممکن است بیک نوع حسادت و با ایجاد عقده روانی و امثال آن منتهی شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.