Skip to main content
فهرست مقالات

سخنی با مادران و پدران، سخنی با مربیان و همکاران

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : کودک، مدرسه، محیط، آموزش، روانشناسی، رشد، پرورش، سخنی با مربیان، ماه، انسان، تعلیم و تربیت، قدرت، دکرولی، اجتماع، اصول روش دکرولی، مربیان و همکاران، نیازهای کودکان و محیط، وسائل، پرورش قدرت ابداع وسائل، مهارتهای یادگیری در انسان، کودک خردسال، کار، ساختمان مدرسه، سخنی با مادران، برنامه، فعالیت، نقش مدرسه، توانائیها و مهارتهای یادگیری، زمان، روانشناسی رشد

خلاصه ماشینی: "انطباق با محیط،درک نیازهای کودکان‌ و محیط،فعال کردن کودکان اصولی بود که‌ از همان ابتدای تاسیس کودکستان فرهاد مربیان بدان اعتقاد داشتند و بهترین روش‌ را برای برنامه‌ریزی بر پایه این اصول روش‌ دکرولی،رواشناس و مربی بلژیکی میدانستند دکرولی بجای برنامه مدرن و کتابهای درسی‌ یکسان و وسائل و اسباب بازیهای پیش‌ساخته‌ مطالعه طبیعت و اجتماع را انتخاب کرده بود او انسان و نیازهایش را محور اصلی این‌ مطالعه قرار داده بود،او و کودکان هر روز، یا هر چند روز،موضوعی را که مورد علاقه و (به تصویر صفحه مراجعه شود) در خور درک کودکان بود بعنوان مرکز رغبت‌ یا واحد کار انتخاب میکردند و سپس کلیه‌ فعالیتهای خود را بر محور این موضوع ترتیب‌ میدادند،مثلا خاطرم هست که در ارمیتاژ (مدرسه‌ای که دکرولی در بروکسل تاسیس‌ کرده بود)روزی برای بازدید بکودکستان‌ رفتیم کودکان این مسئله را مطالعه میکردند که مدرسه در کجا واقع شده است و هر کدام‌ چگونه و در چه مدتی و از کدام طرف بمدرسه‌ میآیند و سر راه چه می‌بینند،آباژوری مثل‌ ساختمان مدرسه با مقوا درست کرده بودند که به سقف آویزان بود و از هر طرف ترن، اتومبیل،افراد پیاده،دوچرخه و تراموای‌ مقوائی متصل به نخهای متفاوت از شمال و جنوب و شرق و غرب بآن وصل شده بودند و روی آنها نامهای کودکان همراه با تصاویری‌ که از خودشان کشیده بودند دیده میشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.