Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگیهای معلم نمونه: معلم و رسالتی سنگین (7): راه تسخیر دلها

نویسنده:

(2 صفحه - از 12 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : معلم، راه تسخیر دلها، ویژگیهای معلم نمونه، نفوذ معلم رعایت اصول اخلاقی، نفوذ، پیامبران، کلاس، پیامبران با سلاح اخلاق، مکارم اخلاق، مدیر

خلاصه ماشینی: "در پاسخ باید گفت اگر معیار سیستم‌ کشورهای عربی باشد آنان نیز معتقدند که‌ پرورش از آموزش نمیتواند جدا باشد معلم در ضمن تدریس بطور غیر مستقیم شاگردان را پرورش اخلاقی میدهد و اگر ملاک منطق اسلام‌ باشد در اینصورت باید گفت اسلام پرورش‌ را بر آموزش مقدم داشته معتقد است که اول‌ باید انسان شد و سپس بکسب علوم پرداخت‌ بنابراین هیچ معلمی نمیتواند از خود سلب‌ مسئولیت کرده خویشتن را از پرورش اخلاقی‌ شاگردان برکنار دارد،از این گذشته آموزش‌ منهای پرورش در حقیقت تیغ دادن در کف‌ زنگی مست میباشد،در دوره طاغوت‌ آموزش تنها سلاح برنده‌ای بود که در دست‌ عده‌ای بی‌ایمان افتاده مال و عرض مسلمانان‌ بغارت میرفت اگر بیمار مستمند بی‌بضاعتی‌ به پزشک مراجعه میکرد و امکان پرداخت حق‌ ویزیت دکتر را نداشت از معاینه چنین فرد بدبختی خودداری بعمل میآمد زیرا تخصص‌ خود را از کشوری بدست آورده که روح‌ مادیگری در سرحد امکان در آنجا حکمفرما بوده‌ است و چیزی که در آنجا ارزش نداشته روح‌ ایمان و اصول انسانی بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.