Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر فرهنگ بازار محوری بر عملکرد بازرگانی شرکت های قطعه ساز خودرو مشهد

نویسنده: ؛ ؛

بهار 1386 - شماره 42 علمی-پژوهشی (30 صفحه - از 53 تا 82)

کلیدواژه ها : صنعت قطعه سازی خودرو ،بازارمحوری ،تفکر بازاریابی ،مشتری محوری ،رقیب محوری ،هماهنگی بین وظیفه ای

کلید واژه های ماشینی : بازار محوری ،محوری ،عملکرد بازرگانی ،عملکرد بازرگانی شرکت‌های ،عملکرد بازرگانی رابطهء مثبت ،بازرگانی رابطهء مثبت وجود ،نارور و اسلی‌تر ،رابطهء مثبت وجود ،مشتری‌محوری ،رقبا ،نارور ،پرسشنامه بازار محوری ،اسلی‌تر بازار محوری ،نارور و اسلی‌تر بازار ،اسلی‌تر ،رابطهء مثبت ،بهبود عملکرد بازرگانی ،رضایت مشتری ،شرکت در بازار ،بهبود عملکرد ،عملکرد شرکت ،اثربخشی شرکت در بازار ،تفکر بازاریابی ،رابطه مثبت ،عملکرد سازمان ،نیازهای مشتری ،رقیب محوری ،تسلط بر بازار ،شرکت‌های رابطه ،سنجش عملکرد بازرگانی

تاکنون به صورت نظری بارها ادعا شده است که بازار محوری با بهبود عملکرد بازرگانی‌ شرکت‌های رابطه داشته و موجب سوق دادن بیشتر عملکرد نیروهای سازمان به‌سمت بازار و مشتری می‌شود؛اما تحقیقات منظم و تجربی برای درک عمیق‌تر و اثبات این ادعاها به خصوص در محیط ایرانی کمتر انجام شده است،لذا هدف تحقیق حاضر،بررسی رابطهء بین بازار محوری و عملکرد بازرگانی در محیطی ایرانی است. این تحقیق از نظر روش،توصیفی-پیمایشی مبتنی بر همبستگی می‌باشد.شرکت‌های‌ قطعه‌ساز خودرو مستفر در شهر مشهد به عنوان جامعهء آماری تحقیق درنظر گرفته شده‌اند.در راستای هدف تحقیق،بعد از بررسی نظریه‌های مختلف در عرصهء بازار محوری،مدل جدیدی‌ برای این مفهوم ارائه شد.نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بین بازار محوری و عملکرد بازرگانی رابطهء مثبت وجود دارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.