Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی استراتژی های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی مورد مطالعه: شرکت های تولیدی برتر ایران

نویسنده: ؛ ؛ ؛

بهار 1386 - شماره 42 علمی-پژوهشی (36 صفحه - از 83 تا 118)

کلیدواژه ها : استراتژی های بازاریابی ،بازاریابی الکترونیکی ،بازاریابی مبادله ای ،بازاریابی رابطه ای ،بازاریابی اطلاعاتی ،بازاریابی دانش محور

کلید واژه های ماشینی : بازاریابی در بازارهای الکترونیکی ،استراتژی بازاریابی ،بازارهای الکترونیکی ،بازارهای الکترونیکی مورد مطالعه ،استراتژی‌های بازاریابی ،بازاریابی مبادله‌ای ،استراتژی بازاریابی مبادله‌ای ،استراتژی‌های بازاریابی مبادله‌ای ،بازاریابی رابطه‌ای ،بازاریابی الکترونیکی ،استراتژی بازاریابی رابطه‌ای ،آزمون آماری استراتژی بازاریابی ،مبادله‌ای ،استراتژی بازاریابی الکترونیکی ،انتخاب استراتژی‌های بازاریابی ،رقابتی ،استراتژی بازاریابی اطلاعاتی ،شرکت‌های برتر ایران ،آزمون فرضیه ،جدید مطالعات بازاریابی ،استراتژی‌های مبادله‌ای ،بازاریابی مبتنی بر دانش ،استراتژیک ،فرضیه آماری ،تجارت الکترونیکی ،پایگاه داده ،مزیت رقابتی ،بنگاه‌های مورد مطالعه ،شرکت‌های مورد مطالعه ،بازاریابی اطلاعاتی

دنبال انتخاب استراتژی‌های بازاریابی مبادله‌ای می‌باشند که این استراتژی‌ها متناسب با شرایط اقتصاد نوین امروزی نمی‌باشد.استراتژی‌های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی،همواره یکی از مقوله‌های مهمی است‌ که در حوزه‌های جدید مطالعات بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.اما در این زمینه‌ دیدگاه‌های بسیار متنوعی ارائه شده است.از سویی دیگر باتوجه به اینکه در کشورمان‌ مطالعاتی چندانی در این زمینه انجام نشده است بنابراین بررسی این استراتژی‌ها از اهمیت دو چندان برخوردار است،زیرا با ورود به دنیای تجارت الکترونیکی و استفاده از ابزارهای نوین‌ در حوزه‌های جدید فناوری و تجارت،بنگاه‌ها ناگزیر خواهند شد تا با بکارگیری‌ استراتژی‌های نوین تجاری،خود را برای فشارهای رقابتی جدید آماده نمایند.نتایج تحقیق‌ نشان می‌دهد که استراتژی‌های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی را می‌توان به چهار دسته‌ استراتژی‌های مبادله‌ای،استراتژی‌های بازاریابی پایگاه داده،استراتژی‌های بازاریابی‌ رابطه‌ای و نیز استراتژی‌های بازایابی مبتنی بر دانش تقسیم نمود.علاوه با این بررسی وضعیت شرکت‌های برتر ایران،نشان می‌دهد که عمده شرکت‌های برتر تولیدی ایران به

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.