Skip to main content
فهرست مقالات

مصاحبه: گفتگو با دبیر کل مرکز داوری اتاق ایران

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(2 صفحه - از 18 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران، کل مرکز داوری اتاق ایران، دبیر‌کل مرکز داوری اتاق ایران، مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران، وظایف مرکز داوری اتاق بازرگانی، دعاوی، احکام مرکز داوری اعتراض، پرونده، مرکز داوری مورداعتماد شرکت‌های خارجی، تجاری

خلاصه ماشینی:

"مصاحبه (به تصویر صفحه مراجعه شود) گفتگو از:ژیلا علیزاده گفتگو با دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران دکتر محسن محبی دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران از سال 1364 در موقعیت‌های مختلف با این اتاق همکاری داشته و بیشترین ارتباطش از طریق کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) بوده است. تجار و بازرگانان ایرانی تا چه‌ اندازه با این مرکز آشنایی دارند؟ این مرکز نسبتا جوان است زیرا بعد از تصویب اساسنامه آن در مجلس(1380)چند سالی طول کشید تا خود را تجهیز و آماده‌ کند اما در همین مدت هم مورداستقبال‌ تجار و بازرگانان قرار گرفته و پرونده‌های زیادی به این‌ مرکز ارجاع شده است و آمار دعاوی روزبه‌روز بیشتر می- شود. آرای داوری مرکز طبق قانون قطعی و لازم الاجرا است که این امتیاز بزرگ داوری‌ است،زیرا آرای محاکم دادگستری بعد از صدور قابل‌اعتراض مجدد است و روند اعتراض و رسیدگی مجدد بسیار طولانی‌ است اما احکام مرکز داوری،علی الاصول‌ اجرا می‌شود و در موارد بسیار استثنایی قابل‌ اعتراض و ابطال است(مانند جعلی بودن‌ مدارک و امثال آن)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.