خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) در سال 1891،"موافقتنامه مادرید"برای سادهتر کردن فرآیند ثبت علامت تجاری در بسیاری از کشورها به اجرا درآمد.
مالک یک علامت معروف میتواند از اقدام شخص ثالث برای ثبت همان علامت یا علامتی بسیار مشابه آن،در کشورهای عضو کنوانسیون که ماده 6 کنوانسیون را در قوانین داخلیشان اجرا میکنند و اجازه میدهند ثبت علامت تجاری را که در طی پنج سال بعد از ثبت توسط مالک اصلی علامت تجاری صورت گرفته است،ملغی و ابطال گردد،جلوگیری کند.
این به رسمیت شناختن علایم تجاری داخلی در سطح بینالمللی محدود به تقاضانامههایی میشود که برای ثبت علایم تجاری معروف در دیگر کشورهای عضو کنوانسیون تنظیم و تسلیم گردیده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) "کنوانسیون پاریس"در سال 1883 برای ایجاد ارتباط و رسمیت حقوق مالکیت فکری داخلی بین کشورهای مختلف منعقد گشت."