Skip to main content
فهرست مقالات

روانسازی تجارت (بخش دوم - قسمت اول)

نویسنده:

(4 صفحه - از 20 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : تجارت، روان‌سازی، روانسازی تجارت، اطلاعات، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل، تجارت الکترونیکی، زمینه روان‌سازی تجارت، زمینه روان‌سازی تجارت جهانی، روانسازی تجارت و تجارت الکترونیکی، اقتصادی

خلاصه ماشینی: "کمیسیون‌ اقتصادی سازمان ملل برای اروپا به منظور چاره‌اندیشی جهان برون‌رفت از این‌ مشکلات و گسترش مزایای تجارت آزاد و با اتکا به تجارت ارزنده خود در زمینه روانسازی‌ تجارت،گردهمایی ماه مه سال 2002 میلادی‌ را برپا نمود تا فضایی مناسب و بی‌طرف‌ برای تصمیمگیران بخش خصوصی و عمومی به وجود آید. اگرچه برنامه روانسازی تجارت حدود نیم‌ قرن است که در کمیسیون اقتصادی سازمان‌ ملل برای اروپا UNECE 1و سایر سازمان‌های مربوط به تجارت پیگیری شده‌ است ولی شمول این موضوع در اعلامیه‌ وزیران دوحه در سازمان جهانی تجارت و افزایش توجه جهانی به مسایل امنیتی، مساله روانسازی تجارت را بیش‌از گذشته‌ حساسیت سیاسی بخشیده است. چنین اقدامی‌ در تعیین درجه نیازمندی یک کشور به‌ دریافت کمک‌های فنی برای احراز سطح‌ مطلوبی از روانسازی تجارت کمک می‌نماید و درنتیجه،سازمان‌های کمک‌کننده ذیربط و دولت‌ها این امکان را خواهند داشت که‌ موضوع تقاضای کمک را در هیات مدیره‌های‌ خود به‌عنوان اولویت توسعه تجاری و تخصیص بودجه موردنیاز مطرح نمایند. با توجه به کاهش چشمگیری که تاکنون تحت‌ تاثیر گات و اروگوئه در میزان تعرفه‌ها حاصل شده است امکان استفاده از مزایای‌ اقدام به ایجاد و تغییرات‌ زیربنایی به منظور اجرای مبانی‌ روانسازی تجارت نیاز به اراده‌ قوی سیاسی دارد که خود مستلزم‌ برخورداری از درک صحیحی از نیازها،مزایا و توانمندی‌ تشکل‌های محلی برای‌ بوجود آوردن تغییرات‌ لازم می‌باشد. این نکته در رابطه با تجارت منطقه‌ای از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد زیرا در سال‌های اخیر رشد قابل‌ توجه بلوک‌های تجارتی منطقه‌ای باز امکان توسعه تجارت منطقه‌ای به‌عنوان قدم‌های‌ اولیه دسترسی به رهاسازی بیشتر در تجارت‌ جهانی را میسر نموده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.