Skip to main content
فهرست مقالات

مدل های کسب و کار (بخش اول)

نویسنده:

(3 صفحه - از 30 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : مدل، مدل‌های کسب‌وکار، کسب، محصول، مدل‌های کسب‌و، فروش، مدل‌های پیرامیدی و مدل‌های بازاریابی، بازار، طرح‌های پیرامیدی، تجاری

خلاصه ماشینی:

"در مجموع می‌توان گفت که یک مدل‌ کسب‌وکار موارد زیر را برای یک شرکت‌ دربرمی‌گیرد: *چگونه مشتریانش را انتخاب خواهد کرد؟ *چگونه عرضه محصول خود را تعریف و یا متمایز می‌کند؟ *چگونه موجبات رضایت مشتریانش را فراهم خواهد آورد؟ *چگونه مشتری را جذب و نگهداری‌ می‌کند؟ *چگونه بازاریابی خواهد کرد(استراتژی‌ توسعه و استراتژی توزیع)؟ *چگونه وظایفی را که باید انجام دهد، تعریف می‌کند؟ *چگونه منابعش را تخصیص خواهد داد؟ *چگونه به سوددهی خواهد رسید؟ انواع مدل‌های کسب‌وکار عمدتا مدل‌های کسب‌وکار خدماتی‌ نسبت به مدل‌های کسب‌وکار تولیدی و یا فروش پیچیده‌تر هستند. مدل طعمه و قلاب(که به‌ آن مدل محصولات هم‌بسته و یا مدل تیغ‌ و ریش‌تراش هم اطلاق می‌شود)و یا مدل‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) درحال حاضر و برای آینده قابل‌ پیش‌بینی،محدودیت‌های ذاتی‌ سیستم‌های تجاری جمعی نظیر سازمان‌های تجاری و یا تعاونی، از کارایی آنها در زمینه‌ پیشبرد علایق تجاری اعضایشان، به نحو چشمگیری‌ کاسته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.