Skip to main content
فهرست مقالات

روانسازی تجارت (بخش دوم - قسمت دوم)

نویسنده:

(3 صفحه - از 11 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : تجارت، روان‌سازی، روانسازی تجارت، زمینه روان‌سازی تجارت جهانی، مزایای تجاری روان‌سازی تجارت، نشست وزرایی سازمان جهانی تجارت، تجاری، اقتصادی، مزایای روان‌سازی تجارت، زمینه روانسازی تجارت

خلاصه ماشینی:

"متن اعلامیه به شرح زیر است: 27-با قبول نیاز جهت ایجاد تسهیلات‌ در محل و تحویل و ترخیص کالا(شامل‌ کالای درحال ترانزیت)و نیاز به‌ ایجاد تسهیلات در امر کمک‌های فنی و ظرفیت‌سازی در این زمینه موافقت‌ می‌نماییم که مذاکرات بعد از نشست پنجم‌ کنفرانس وززرایی بر مبنای تصمیمی که باید با اجماع علنی در آن نشست درمورد نحوه‌ انجام مذاکرات صورت گیرد،پیگیری گردد. تازه شرایط بسیار متفاوت هر کشور و هر منطقه و نیاز مبرم بعضی از حجم تولیدات یک سیستم‌ اقتصادی تابعی است از فاکتورهای کارگر،ماشین‌آلات،و سرمایه انسانی و همچنین میزان‌ بهره‌وری ترکیب این عوامل در تولید کالا و خدمات ولی به نظر می‌رسد عوامل یاد شده به تنهایی‌ موجب رشد نخواهد شد. روانسازی تجارت و رشد اقتصادی چرا بعضی کشورها ثروتمندتر از دیگران‌ می‌باشند؟عوامل رشد اقتصادی کدام است؟ چگونه می‌توان رشد را پایدار نگاه داشت؟ این سوالات مدت‌هاست که ذهن‌ اقتصاددانان سیاستمداران را به خود مشغول‌ نموده و البته بحث کامل آن از شمول این‌ مزایای حاصله از روانسازی‌ تجارت برای اقتصادهای‌ درحال‌توسعه اهمیت‌ به‌سزایی دارد زیرا از بین‌ بردن ناکارآمدی‌های تجارت‌ نسبت به تبدیل یا لغو تعرفه‌ها مزایای فراوان‌تری‌ برای صنعت دارد. حجم تولیدات یک سیستم اقتصادی تابعی‌ است از فاکتورهای کارگر،ماشین‌آلات،و سرمایه انسانی و همچنین میزان بهره‌وری‌ ترکیب این عوامل در تولید کالا و خدمات‌ ولی به نظر می‌رسد عوامل یاد شده به‌ تنهایی موجب رشد نخواهد شد،ظاهرا عوامل‌ تعیین‌کننده عمیق‌تری در ایجاد رشد دخالت‌ دارند. دقیقا در این رابطه است که‌ نقش روانسازی تجارت و تکنیک‌های آن‌ می‌توانند نقش تعیین‌کننده داشته باشند:از طریق جبران معضل هزینه‌های بالای حمل‌ و نقل و از طریق ایجاد تسهیلات در توسعه‌ نهادها با استفاده از روش‌های الکترونیکی در معاملات تجاری و اتوماسیون."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.