Skip to main content
فهرست مقالات

مدل های کسب و کار (بخش آخر)

(3 صفحه - از 30 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : مدل کسب‌وکار، مدل‌های کسب و کار، مدل‌های کسب، مشتری، مدل کسب‌و، حراج، مدل کسب و کار حراج، زیراکس، استراتژی، تجاری

خلاصه ماشینی:

"سه عنصر مهم در این‌ مدل‌ها عبارتند از:وجوه مربوط به درآمد و محصول،مجری تجاری و وجوه شبکه‌ای و بالاخره وجوه خاص بازاریابی که در زیر به‌ شرح آنها می‌پردازیم: 1-وجوه مربوط به درآمد/محصول برخی از نویسندگان نظیر راپا (Rappa) معتقدند که یک مدل کسب و کار نشان‌دهنده آن است که شرکت چگونه با مشخص کردن اینکه در کجای زنجیره‌ ارزش قرار گرفته،سودآور است. ویل (Weill) و ویتال (Vital) هم در سال 2001 یک آنالیز عملی م سیستماتیک‌ از مدل‌های معروف به مدل‌های کسب‌وکار اتمی را ارایه دادند که عبارتند از: -ارتباط مستقیم با مشتری (direct to dustomer) -فراهم کننده خدمات کامل- (full service provider) -موسسه کامل (whole of enterpride) پورتال‌ها/نماینده‌ها/حراجی‌ها/جراح/ واسطه‌ها protals/agents/auctions/ (aggregations/intermediaries) -زیربنای مشترک (shared infrastructures) -جامعه مجازی (virtual community) -ادغام شبکه ارزش (value integration) -فراهم کننده محتوی (content provider) بنابراین،یک مدل تجاری چیزی غیراز ارزشی که شرکت به یک یا چند گروه از مشتریانش عرضه می‌کند و معماری‌ (طراحی)شرکت،شبکه شرکا،ایجاد، بازاریابی،تحویل ارزش و رابطه سرمایه‌ای‌ به منظور ایجاد جریان‌های درآمدی پایدار و سودآور نیست. چیسبورو و روزن بلوم تمامی مطالب‌ اکادمیک موجود و نشریات تجاری را برای‌ مشخص کردن برخی از تم‌های مشترک‌ بررسی کردند و شش عنصر زیر را به‌عنوان‌ اجزای مدل‌های کسب و کار ارایه دادند: 1-پیشنهاد ارزش (value proposition) :ارایه محصول موجب حل‌ مشکل مشتری می‌شود و لذا از دید مشتری‌ با ارزش است. تقاضای شرکت هالوید برای مشارکت در عرضه این نوع ماشین به بازار،توسط شرکت‌های کداک،جنرال الکتریک و ای‌بی‌ ام رد شد چرا که آنها براساس نقطه‌نظراتی‌ که در مدل‌های کسب‌وکار قدیمی داشتند، به این نتیجه رسیده بودند که آینده‌ای برای‌ فناوری جدید وجود نخواهد داشت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.