Skip to main content
فهرست مقالات

امور حقوقی و داوری: معیارهای حمایت از علامت تجاری

نویسنده:

(2 صفحه - از 39 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : معیارهای حمایت از علامت تجاری ،علامت ،ثبت ،محصول ،مصرف‌کننده ،متمایزکننده ،کارکرد ،اشاره به مبدا جغرافیایی ،علامت تجاری استفاده ،علایم توصیفی در تجارت علایمی ،اشاره به مبدا محصول ،قوانین علامت تجاری ،ویژگی متمایزکننده بودن ،علایم توصیفی ،علامتی متمایزکننده ،قوانین ،وصف تمیزدهندگی ،علامت تجاری با لحاظ کارکردش ،اثبات ،عبارات ،علامت ثبت ،محصول از منبع تجاری ،وصف قابل تحصیل ،فاقد وصف ،استفاده ،اثبات این‌که علامت ،وصف متمایزکنندگی ،وصف توصیفی بودن ،کارکرد اشاره به منشا تولید ،شرط تمیزپذیری

خلاصه ماشینی:

"اما باید این نکته اساسی را در نظر داشت که‌ گاه علامت توصیفی معنای ثانویه‌ای در جریان استفاده تحصیل می‌کند و به‌نحوی‌ توسط مصرف‌کنندگان به رسمیت شناخته‌ می‌شود که می‌تواند کالایی را که روی آن‌ نصب شده از سایر کالاها متمایز کند و ارتباط آن محصول را با منبع تجاری خاصی‌ نشان دهد. در رابطه با تعریف علامت متمایزکننده که‌ قبلا ذکر شد،آزمایشی که باید اعمال شود این است که مصرف‌کننده با دیدن علامت‌ آن را به‌عنوان راهنمای محصول می‌شناسد یا اینکه صرفا خصایص کالا را براساس آن‌ می‌شناسد. از جمله این علایم،علامتی‌ است که به‌علت سادگی یا ویژگی توصیفی‌ محض نمی‌تواند توجه مصرف‌کننده را به‌ عنوان علامتی که اشاره به مبدا محصول‌ دارد،جلب کند یا یک علامت نسبتا طولانی‌ تبلیغاتی که حتی اگر روی بسته‌بندی کالا استفاده شود درک اینکه اشاره به مبدا محصول دارد،بسیار دشوار خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.