Skip to main content
فهرست مقالات

روانسازی تجارت (بخش چهارم)

نویسنده:

(3 صفحه - از 14 تا 16)

کلید واژه های ماشینی : تجارت ،روان‌سازی ،بازرگانی ،روانسازی تجارت ،مقررات تجارت اتاق بازرگانی بین‌المللی ،گمرکی ،اتاق بازرگانی بین‌المللی ،اهمیت روان‌سازی تجارت در بازرگانی ،زمینه روان‌سازی تجارت جهانی ،زمینه‌های فعالیت اتاق بازرگانی بین‌المللی ،جامعه بازرگانی به روان‌سازی تجارت ،گمرکات و مقررات تجارت اتاق ،زمینه روانسازی تجارت ،روانسازی تجارت کمک ،سازمان گمرکات جهانی ،روانسازی تجارت بازرگانی ،روانسازی تجارت جهانی ،هزینه ،دولت ،سازمان گمرکات جهانی کمک ،سازمان ،اتاق بازرگانی بین‌المللی به کار ،اقتصادی ،تجارت جهانی ،تجاری ،اتاق بازرگانی بین‌المللی در سال ،گسترش منابع گمرکی کمک ،گسترش روانسازی تجارت ،جامعه بازرگانی ،اهمیت روانسازی تجارت

خلاصه ماشینی:

"اهمیت روانسازی تجارت در بازرگانی اینکه سازمان‌های بین‌المللی و بسیاری از دولت‌ها درحال حاضر با جامعه تجارت‌ رابطه فعال دارند بیانگر این واقعیت است که‌ نقش تجارت و بازرگانی به‌عنوان شریکی‌ ارزشمند در تحقق اهداف روانسازی‌ به رسمیت شناخته شده است. از آنجایی که‌ کمیسیون گمرکات و مقررات تجارت اتاق‌ بازرگانی بین‌المللی به‌طور مثال در 20 سال‌ گذشته روانسازی تجارت را ترویج نموده‌ است که درواقع روانسازی یکی از اولین‌ زمینه‌های فعالیت اتاق بازرگانی بین‌المللی‌ بوده است و از سال 1947 در دستور کار این‌ نهاد قرار گرفته است،اتهام زنده کردن‌ سوژه‌های قدیمی قابل درک است. یکی از برنامه‌های تحقیقاتی OECD نشان می‌دهد که هزینه مربوط به مقررات و تشریفات مرزی ناکارا بین 2 تا 15 درصد کل هزینه ارزش معامله می‌باشد،حتی خوش‌ بینانه‌ترین برآوردها برآوردی از هزینه‌های‌ ضایعات مربوطه ارایه می‌کند،این مطلب به‌ خصوص با توجه به اینکه متوسط تعرفه‌ گمرکی بعد از دور اروگوئه صرفا حدود 8/3 درصد می‌باشد،حایز اهمیت است. چرا روانسازی تجارت برای اقتصاد جهانی اهمیت دارد؟ شش نکته زیر در این رابطه قابل ذکر می‌باشد: 1-به‌طور روزافزون محصولاتی که در یک کشور تولید و در سراسر دنیا به فروش‌ می‌رسد،از قطعاتی که در چند کشور مختلف ساخته می‌شوند،استفاده می‌کند. روانسازی تجارت مدت‌ها در مقایسه با سایر سوژه‌های جذاب تجارت نقش بسیار کم‌رنگی داشت و اگر بالاخره توانست در دستور کار سازمان تجارت جهانی به‌ خصوص در کنفرانس وزرایی سازمان یاد شده در سنگاپور قرار گیرد،مدیون مبارزات‌ تبلیغاتی بازرگانی به رهبری اتاق بازرگانی‌ بین‌المللی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.