خلاصه ماشینی:
قابل توجه علاقمندان مباحث مدیریتی رخنههای مقرراتی،فقدان منشور اخلاقی چندوجهی سازمان،فقدان نظام جامع و اخلاقی نظارت و ارزیابی،فرهنگ سازمانی:تهدید یا فرصت،سازمانهای غیر رسمی،فقدان مدیریت تعارض،فقدان نظام اطلاعرسانی.
این بخش به تحلیل عوامل و موانع ساختاری رشد اخلاق حرفهای در سازمانهای ایران میپردازد.
آخرین گروه از موانع رشد اخلاق حرفهای در سازمانها با عنوان«موانع محیطی بیرونی»میباشد.
این موانع عبارتند از:دولتسالاری صنعت،موانع فرهنگی-اجتماعی،قانون در برابر اخلاق،موانع اقتصادی،موانع سیاسی، موانع فناوری،موانع جهانی.
این بخش، به عوامل و موانعی میپردازد که گرچه در بیرون از سازمان قرار دارند،اما بر وضعیت اخلاقی سازمان تأثیرگذارند.
آیا هریک از موانع یاد شده نقش مساوی در بازدارندگی سازمانها از رشد اخلاقی دارند؟ظاهرا اخذ رهیافت تحلیلی،مانع طرح این بحث مهم در کتاب شده است.
3-ملاک گزارش و تحلیل موانع سیگانه روشن نشده است.