Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگی های تربیت اسلامی: معاد را از کی و چگونه آموزش دهیم

(3 صفحه - از 15 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : معاد ،کودک ،آموزش ،تربیت اسلامی ،معلم ،ویژگیهای تربیت اسلامی معاد ،اعتقاد ،بهشت ،مادی ،استدلال ،تکرار ،جوان ،کودکی از طریق القاء ،معاد و توحید ،نعمت ،اولیاء ،خانواده ،خداوند ،عقیده ،جوان مقدمات لازم ،اعتقاد به معاد ،مفاهیم ،یادآوریهای پیاپی در ایجاد اعتقاد ،سخن ،معاد از طریق استدلال ،زیبا ،القائی ایجاد عقیده ،بقیه ویژگیهای تربیت اسلامی ،ایجاد اعتقاد به معاد ،کودکان می‌شنوند تکرار

خلاصه ماشینی:

"اما میدانیم که در کودکی دامنه‌ آگاهی بسیار محدود است،و وقتی‌ بخواهیم مفاهیمی نظیر معاد و توحید را با استدلال بگوئیم در برابر کودک 4 ساله یا 6 ساله استدلال معنی مخصوصی پیدا می‌کند که با استدلال برای دانشجوی‌ دانشگاه یا طلبه سطح خارج و یا دانشمند مادی فرق دارد،پس میتوان گفت که برای‌ بچه خردسال استدلال نمیکنیم و از طریق‌ القائی ایجاد عقیده می‌کنیم. در اینصورت هر زمانی که قرار باشد از این معتقدات و مفاهیم سخن بمیان آید کودک یا جوان مقدمات لازم را ندارد،و آن روزی که مقدمات لازم را برای معنی‌ کردن مفاهیم معاد و نبوت و توحید می‌گوئیم‌ باز هم آغاز کار است و کار ما در آغاز تا حدی القائی است. و از آنجا که میدانیم بخش عظیمی از لذات زندگی‌ دنیا را همینگونه مناظر و غذاها و ملاقاتها و سلام و علیک‌ها تشکیل میدهد،پس‌ مانعی ندارد که برای ایجاد اعتقاد به معاد از اینگونه نعمت‌های آخرتی نام برده شود تا کودکان زندگی آخرت را بشناسند و معتقد گردند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.