Skip to main content
فهرست مقالات

روش و متد آموزش اسلامی

نویسنده:

(6 صفحه - از 28 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : آموزش ،متد آموزشی اسلامی ،روش و متد آموزشی ،کودکان ،آموزش و پرورش ،تشکیک ،استعداد ،حقایق غیر قابل تشکیک ،تنبیه ،هوش استعداد و خرد کودکان ،تعلیم ،روش آموزش ،معلم ،علم ،اصل ،حقایق ،غیر قابل تغییر و تشکیک ،حدیث ،تربیت ،آموزش و پرورش اسلامی ،طبیعت ،کتاب ،فکر ،دینی ،متد آموزش و پرورش ،کودکان از حقایق غیر ،حقایق غیر قابل تغییر ،رهبری استعداد و هوش ،اصل حریت و آزادی کودک ،هوش و خرد افراد

خلاصه ماشینی:

"مجددا روسو در اینجا پیشقدم شد چون‌ معتقد بود طبیعت و آزادی دو اصل اساسی‌ آموزشی است و با امکاناتی که تمدن جدید در اختیار آموزش و پرورش قرار داد تنبیهات بدنی از بین رفت و بلکه ممنوع‌ شد و از نظر روانشناسی نه تنها تنبیه صحیح‌ نیست بلکه ترس از تنبیه نیز صحیح‌ نمیباشد و این به آن معنی است‌ که نه تنها کودکان در مدارس نمی‌بایستی تنبیه شوند بلکه‌ نگهداری اسباب تنبیه بدنی در مدارس‌ بمنظور ایجاد رتس نیز غلط است،آزادی‌ کامل کودک بدون ترس از تنبیه بدنی مطلقا و بدون ترس از بسیاری از انواع تنبیهات‌ روانی بایستی تامین گردد. البته این مطلب در مورد تادیب است‌ ولی هدف از تادیب را که تربیت باشد عبارت از ملکه شدن صفات و رفتا رحسنه‌ میداند نه فعل و تکرار آنها و بهرصورت‌ الزنوجی متوفی 173 کتابی در آموزش‌ (چگونه‌آموزی)نوشت بنام(تعلیم المتعلم‌ طریق التعلم)(آموزش چگونه‌آموزش به‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) شاگرد)از موضوع این کتاب چنین استنباط میشود که اصل آموزش‌"خودآموزی‌"خیلی‌ زود در سیستم آموزش و پرورش اسلام‌ بوجود آمد و طبعا نوشتن کتابی در روش‌ -های خودآموزی تنها در صورتی موجه‌ است که تعلیم و تعلم تکامل یافته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.