Skip to main content
فهرست مقالات

میهمان ناخوانده

نویسنده:

(9 صفحه - از 6 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : آگهی، تبلیغ، تلویزیون، فیلم، شبکه‌های، مخاطب، اقتصاد، بیننده، رسانه، پیام

خلاصه ماشینی:

"ترویج تجمل گرایی در جامعه؛ با فرض اینکه با قطع یک بارة برنامه ای، صاحبان تبلیغات در جلب نظر مخاطب موفق شوند، آیا این امر ناخود آگاه، روحیة تنوع طلبی و مصرف گرایی را ترویج نمی دهد؟ از آنجا که تلویزیون در اقصی نقاط کشورمان، با فرهنگ ها و آداب و رسوم متعدد، حضور دارد و سر گرمی ارزان و پر طرفداری تلقی می شود، آیا صحیح است که در پی این حضور فرهنگی بعضا ناخواندۀ رسانه در میان خانواده هایی که سطوح متفاوت طبقاتی را شامل می شوند و حتی برخی با فقر و عدم توانایی در تهیه کالاهای ضروری خویش مواجهند، به تبلیغ کالاهایی بپردازیم که عمدتا گران و بسیار دور از دسترسند؟ این رویه و چنین رویکردی در تبلیغات، چقدر در جهت اصول اسلامی و توصیه های متعدد دینمان در پرهیز از مصرف زدگی و اسراف است؟ آیا این روند به فرهنگ طبقاتی دامن نمی‌زند و روح نیازمندان جامعه را نمی آزارد؟ 1 به این مطلب بیفزاییم آنچه را که در طول برنامه ها و در پیشانی فعالیت هایمان قرار داده ایم و آن اشاره های متعدد و متنوع به گفتار بزرگان دین است که به بهانه های مختلف ـ از میان نویس های گرافیکی گرفته تا اشاره های گاه و بیگاه مجریان تلویزیون در برنامه های ترکیبی و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.