Skip to main content
فهرست مقالات

میهمان ناخوانده

نویسنده:

(9 صفحه - از 6 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : آگهی ،تبلیغ ،تلویزیون ،پخش ،فیلم ،شبکه‌های ،مخاطب ،اقتصاد ،بیننده ،رسانه ،پیام ،بازرگانی ،سریال ،تجاری ،سیاست ،داستان ،تبلیغ کالا ،میان‌برنامه ،شبکه‌های تلویزیونی کشورهای سرمایه‌داری ،افکار عمومی ،حقوق ،قطع ،برنامه‌های تلویزیون ،سریال محبوب مخاطبان پخش ،پیام تبلیغاتی پخش ،برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی ،افکار عمومی و تبلیغات ،صاحبان شبکه‌های تجاری ،صدا و سیما ،تلویزیون ایران سیاست ممنوعیت پخش

خلاصه ماشینی:

"ترویج تجمل گرایی در جامعه؛ با فرض اینکه با قطع یک بارة برنامه ای، صاحبان تبلیغات در جلب نظر مخاطب موفق شوند، آیا این امر ناخود آگاه، روحیة تنوع طلبی و مصرف گرایی را ترویج نمی دهد؟ از آنجا که تلویزیون در اقصی نقاط کشورمان، با فرهنگ ها و آداب و رسوم متعدد، حضور دارد و سر گرمی ارزان و پر طرفداری تلقی می شود، آیا صحیح است که در پی این حضور فرهنگی بعضا ناخواندۀ رسانه در میان خانواده هایی که سطوح متفاوت طبقاتی را شامل می شوند و حتی برخی با فقر و عدم توانایی در تهیه کالاهای ضروری خویش مواجهند، به تبلیغ کالاهایی بپردازیم که عمدتا گران و بسیار دور از دسترسند؟ این رویه و چنین رویکردی در تبلیغات، چقدر در جهت اصول اسلامی و توصیه های متعدد دینمان در پرهیز از مصرف زدگی و اسراف است؟ آیا این روند به فرهنگ طبقاتی دامن نمی‌زند و روح نیازمندان جامعه را نمی آزارد؟ 1 به این مطلب بیفزاییم آنچه را که در طول برنامه ها و در پیشانی فعالیت هایمان قرار داده ایم و آن اشاره های متعدد و متنوع به گفتار بزرگان دین است که به بهانه های مختلف ـ از میان نویس های گرافیکی گرفته تا اشاره های گاه و بیگاه مجریان تلویزیون در برنامه های ترکیبی و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.