Skip to main content
فهرست مقالات

پست کلاسیک هالیوود (1)

مترجم:

نویسنده:

(12 صفحه - از 70 تا 81)

کلید واژه های ماشینی : هالیوود ،فیلم ،آمریکا ،کلاسیک ،کلاسیسیزم ،پست کلاسیک هالیوود ،تلویزیون ،بینندگان ،دهة ،هنری ،تولید ،سینمای آمریکا ،فیلم‌های سینمایی ،سینمای کلاسیک هالیوود ،نمایش ،فرهنگ آمریکای پسا جنگ مرتبط ،فیلم‌سازی ،سلدز ،انتقادی ،سیستم ،سینمای کلاسیک و سیستم استودیویی ،منتقدان ،فرهنگ فیلم آمریکایی ،فرهنگ ،اجتماعی ،آمریکای پسا جنگ ،کلاسیک هالیوود پیتر ،سیستم استودیویی ،پسا جنگ ،صنعت فیلم

خلاصه ماشینی:

"با وجود اینکه دهة 1960م دهه‌ای است که شاهد پیشرفت هالیوود جدید و آغاز پست‌مدرنیزم بوده است، اغلب گزارش‌ها این تحولات را با ارجاع به رویدادهایی حساس، درست در دوران پسا جنگ (بین 1946 و 1953) توضیح می‌دهند؛ مانند جریان اعتمادزایی در برابر استودیوهای بزرگ هالیوود، کاهش حضور مخاطبان در سینما و پیشرفت تلویزیون. در حقیقت، بازن بار دیگر خطوط اصلی سینمای پست کلاسیک آمریکا را ارائه کرد که سینمایی بسیار انعطاف‌پذیر، نه چندان دقیق و ناخالص توصیف شده است؛ سینمایی که بیشتر با همزیستی مسالمت‌آمیز استراتژی‌های متناقض زیبایی‌شناختی (تدوین کلاسیک، اکسپرسیونیسم و رئالیسم) تصویر شده است تا با هواداری مطلق و منحصر از سیستم تداومی؛ سینمایی با توسعة ژانرها، شاخ و برگ دادن به آنها و هزل و ترکیب آنها، به جای ایجاد یک خلوص ژنریک؛ سینمایی که حتی در متداول‌ترین ارائه‌های ژنریک خود، با مسائل مورد توجه و موضوعات بحث‌انگیز درگیر است. با این وجود، آنان بیشتر مایل بودند این پرسش‌ها را بر موضوع کمال هالیوود یا نقص آن متمرکز کنند و حیطة وسیعی از شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی و صنعتی را به کار گیرند، تا به توضیح تحولات پیچیده‌ای که مشاهده کرده‌اند، بپردازند؛ در حالی که اصطلاح سینمای کلاسیک و سیستم استودیویی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و منتقدان با شرح سیستم تولید، پخش و نمایش و با زیبایی‌شناسی کلاسیک ـ که فعالیت‌های هالیوود را در دهة اخیر تقویت کرده بود ـ درگیر بودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.