Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگ مهدوی و رسانه ملی

نویسنده:

(10 صفحه - از 25 تا 34)

کلید واژه های ماشینی : فرهنگ مهدوی و رسانه ملی، رسانه، مهدویت، صدا و سیما، معارف، برنامه‌های مهدوی صدا و سیما، برنامه‌های صدا و سیما، شبهه، سیمای جمهوری اسلامی، برنامه‌های مهدوی

خلاصه ماشینی:

"براساس این سخن مقام معظیم رهبری،در برنامه‌های مهدوی صدا و سیما-همچون دیگر برنامه‌های دینی-باید تلاش شود هم معرفت و شناخت مردم دربارهء مهدویت افزایش یابد و هم‌ ایمان و باور آنان به این موضوع تقویت گردد. برای تحقق این مهم،اقدام‌های متعددی باید صورت گیرد که به چند مورد از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم: الف)بهره‌گیری از پژوهش و تحقیق در ساخت برنامه‌ها: هرگز نمی‌توان از برنامه‌ای که برای ساخت آن،هیچ پژوهش و تحقیقی صورت نگرفته و برنامه‌ساز صرفا براساس اطلاعات محدود خود یا حد اکثر استفاده از چند کتاب دست سوم،برنامهء خود را سامانن داده است،انتظار تعمیق و ارتقای معرفت و ایمان مردم در زمینهء باور مهدوی‌ داشت. حال برنامه‌های مهدوی صدا و سیما باید مروج و مبلغ چه دیدگاهی‌ باید و برآیند عمومی برنامه‌های تولید شده،مخاطبان را به کدام دیدگاه متمایل سازد؟ در نگاه نخست،پاسخ این پرسش آسان به نظر می‌رسد و همه اذعان می‌کنند که باید برنامه‌های صدا و سیما مروج و مبلغ دیدگاه دوم باشد؛ولی مهم این است که در عمل،چه اتفاقی‌ می‌افتد و ساختار برنامه‌های تولیدی،بخش‌های مختلف آنها و فضای کلی حاکم بر برنامه‌ها، کدام دیدگاه را تقویت و کدام دیدگاه را تضعیف می‌کند؟ به نظر می‌رسد زمانی که در برنامه‌های مهدوی،به وجه معرفتی موضوع مهدویت و انتظار، کمتر توجه می‌شود و رویکرد برنامه‌ها،بیشتر احساسی-عاطفی است،در این برنامه‌ها،از تکالیف‌ و وظایفل سیاسی،فرهنگی و اجتماعی منتظران عصر غیبت،سخنی به میان نمی‌آید و مباحث‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطرح شده در این برنامه‌ها،با شرایط امروز جهان اسلام و تهدیدهای بالقوه و بالفعلی که کیان‌ اسلام و شیعه را تهدید می‌کند،هیچ ارتباطی ندارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.