Skip to main content
فهرست مقالات

پست کلاسیک هالیوود (2)

مترجم:

نویسنده:

(10 صفحه - از 49 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : هالیوود، کارگردانان، کلاسیک، پست کلاسیک هالیوود، نقد فیلم و هالیوود جدید، منتقدان، ساریس، تلویزیون، سینمای هالیوود، هنری

خلاصه ماشینی:

"در پایان تجربی تولید فیلم در آمریکا که به کمبود بودجه دچار بود،منتقدان به یک سینمای آمریکایی جدید پرداختند که‌ نمونه‌های بارز آن عبارت بود از آثار نویسندگان و کارگردانانی چون یوناس مکاس‌4،کنت انگر5و جان‌کاساوتیس‌6؛سینمایی که به گفتهء بوردول،برخی جنبه‌های آن پایانی آگاهانه و مدرن برای‌ کلاسیسیسم هالیوود به وجود آوردند. رنسانس هالیوود برای کیل و دیگر منتقدانی که انتظار آن را می‌کشیدند،سرانجام زمانی به‌ وقوع پیوست که ویژگی‌های سنتی فیلم‌سازی آمریکا با باریک‌بینی روشنفکرانه و نوآوری‌های‌ سبکی کارگردانان جدید و موج‌های نوین سینمای اروپا-در فیلم‌هایی که با موضوعات معاصر و به ویژه آمریکایی مواجه می‌شدند-ترکیب شدند. این فیلم نمایشی قوی و موفق داشت و کارآیی تجاری نوع‌ جدیدی از سینمای هالیوود را پایه‌ریزی می‌کرد و افزون بر آن،به موضوعی برای مباحثات عظیم‌ انتقادی نیز تبدیل شده بود. کیل معتقد بود این فیلم که ابتدا به دست فیلم‌نامه‌نویسانی چون رابرت بنتون‌31و دیوید نیومن‌41برای فرانسوا تروفو51نوشته شده بود و پیش از آنکه سرانجام به دست آرتور پن‌ کارگردانی شود،در اختیار ژان لوک گدار61قرار گرفته بود،شور و اشتیاق منتقدان فیلم‌ها و فیلم‌سازان فرانسوی را برای ایجاد احساس شاعرانهء تبهکاری در زندگی آمریکایی و اکشن،گفتار (31) Robert Benton (41) David Newman (51) Francois Truffaut (61) Jean Luc Gudard کوتاه و ژست‌های سادهء سرگرمی سنتی هالیوود تشدید می‌کرد. مقالهء اصلی این مجله با تکرار بسیار از مباحثات انتقادی دههء 0591 و اوایل دههء 0691،یک سینمای جدید را مطرح کرد که در اروپا به وجود آمده بود و بر آن بود که‌ هالیوود بالاخره جزئی از آن شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.