Skip to main content
فهرست مقالات

تلویزیون و کارکردهای فرهنگی

نویسنده:

(7 صفحه - از 122 تا 128)

کلید واژه های ماشینی : تلویزیون، فرهنگ، تلویزیون و کارکردهای فرهنگی، دین، رسانه، سکولاریسم، بینش، تکنولوژی تلویزیون، نگرش، کارکردهای فرهنگی تلویزیون

خلاصه ماشینی: "تلویزیون و کارکردهای فرهنگی دکتر محمد سلیمی (به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر محمد سلیمی متولد سال 9331 شهر محلات تحصیلات: دکترای مدیریت فرهنگی علوم و تحقیقات از دانشگاه آزاد اسلامی تهران تالیفات: تدوین طرح جامع فرهنگ عمومی(کار جمعی) تدوین طرح مبارزه با فقر،فساد،تبعیض‌ (کار جمعی) تدوین طرح بایدها و نبایدهای برنامه‌ سازی صدا و سیما - در بحث از رسانه،موضوعات مهم بسیاری وجود دارند؛ولی به نظر می‌رسد بررسی نقش‌آفرینی‌ رسانه‌ای چون تلویزیون،در دین گستری یا دین‌زدایی‌1،اهمیت به سزایی دارد؛اما چرا؟ در گذشته‌ای نه چندان دور،معیارهای توسعه یا اقتصادی یا حد اکثر اجتماعی بودند؛ولی اکنون‌ معیارهای فرهنگی اهمیتی دو چندان یافته‌اند؛به گونه‌ای که در سطح جهان،فرهنگ مهم‌ترین‌ گوشزد می‌کند. این‌ دیدگاه دارای یک تناقض درونی است؛زیرا تلویزیون را مهره‌ای از یک سیستم دیگر می‌داند که‌ اگر آن را در نظامی دینی به کار ببریم،کارکردهای آن نظام را خواهد داشت. دیگر کارکردهای فرهنگی تلویزیون به اختصار،از این قرار است: بهره‌بردای از مجاز و تمثیل،چرخهء تکرار،استفاده از پیام‌های پنهان،برجسته‌سازی،مدیریت‌ نظام‌مند پیام‌ها،منفعل‌سازی مخاطبان و اعتبار رسانه."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.