Skip to main content
فهرست مقالات

رسانه، دین و فرهنگ

نویسنده:

(6 صفحه - از 129 تا 134)

کلید واژه های ماشینی : رسانه، دین، فرهنگ، دین و فرهنگ، هایدگر، نمادهای، کتاب، دین و رسانه، فن‌آوری، مخاطبان

خلاصه ماشینی: "فصل دوم،با نام فصل مشترک رسانه،فرهنگ و دین:یک مقالهء کتاب‌شناختی،به بررسی‌ تحقیقاتی می‌پردازد که دربارهء این موضوع منتشر شده است و جایگاه کتاب حاضر را در مقایسه با این تحقیقات معرفی می‌کند. فصل سوم،با نام نقش دین و رسانه در ساخت فرهنگ،به ارزیابی گرایش جدیدی در حوزهء دین‌پژوهی و تحقیقات رسانه‌ای می‌پردازد که مخالف ایجاد تقابل میان امور مقدس و نامقدس‌ است. رسانه‌های گروهی به مثابه مقدس‌سازی دوبارهء فرهنگ‌های معاصر نام فصل دوم است که‌ به نقش رسانه‌ها در خلق نمادهای مقدس می‌پردازد. همچنین‌ این پرسش را مطرح می‌کند که آیا می‌توان تجلیات جمعی جهان شمول داشت یا خیر؟ بخش سوم کتاب،با نام رسانه،دین و فرهنگ:نهادهای در حال تغییر،شامل چهار فصل است. فصل چهارم،با نام مقاومت از طریق فرهنگ شفاهی رسانه‌ای،چنین استدلال می‌کند که‌ نهادها و وسایل ارتباط جمعی در کنترل شرکت‌های بزرگ چند ملیتی و گروهی از سرمایه‌داران و نخبگانن است که نیازهای حقیقی بینندگان و مخاطبان را در نظر نمی‌گیرند. این فصل به معرفی دیدگاه ژان پل سارتر دربارهء دلالت،تاریخ و روش،در کتاب در جست‌وجوی روش می‌پردازد و جنبه‌های هستی‌شناسانهء دین را مورد توجه‌ قرار می‌دهد و روان‌شناسی معنوی ویلیامسون را در ارتباط با بستر تاریخی و فرآیندهای مدرنیزه‌ شدن و جهانی شدن ارزیابی می‌کند. فصل سوم،با نام دریافت معنای دین از تلویزیون7از پایان‌نامهء دکترای آلف‌لیندرمن،پژوهشگر دانشگاه اپسالا برگرفته شده که دربارهء تلویزیون دینی و دین در تلویزیون و معناسازی در نزد مخاطبان تلویزیون تحقیقاتی انجام داده است. فصل چهارم،با نام رسانه‌ها و شکل‌گیری حوزهء عمومی دینی،توسط استوارت ام‌هوور، ویراستار کتاب و استاد تحقیقات رسانه‌ای و دین‌پژوهش دانشگاه کلرادو،به نگارش درآمده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.