Skip to main content
فهرست مقالات

مسوولیت هیات مدیره بانک ها در قبال معوقه شدن مطالبات

(2 صفحه - از 30 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : مسوولیت هیات‌مدیره بانک ها ،بانک ،قبال معوقه شدن مطالبات ،تسهیلات ،مشتری ،مطالبات معوق ،بانک ها در قبال معوقه ،مشتریان ،تومان مطالبات معوق ،اقتصادی ،موضوع مطالبات معوق ،فصل بدهی‌های معوق مشتریان ،وصول مطالبات از طریق مذاکره ،فصل بدهی‌های معوق ،بنگاه ،پرداخت تسهیلات ،زمینه مطالبات معوق ،بانک مرکزی ،مطالبات معوقه ،اقدام ،مذاکره ،معوقه مشتری اقدام ،وزیر امور اقتصادی ،وصول مطالبات ،مساعدت ،ارزیابی ،مدیریت ،مسوولیت حل و فصل ،بانک‌ها به مسوولیت‌های قانونی ،مشتری طرف قرارداد اقدام

خلاصه ماشینی:

"2-3)در مواردی که واحد اقتصادی ذیربط،از توجیه فنی و اقتصادی قابل قبول برخوردار بوده یا با اصلاح ساختار،دارای توجیه اقتصادی و فنی‌ قابل قبول شود،به نحوی که ارزیابی بنگاه،توسط بانک،نوید تولید کالا و خدمات و عواید قابل قبول و قابل‌اتکایی را به بانک داده و این اطمینان را برای‌ هیات‌مدیره بانک فراهم آورد که در صورت‌ مساعدت‌های لازم،بنگاه موردنظر قادر خواهد بود نسبت به بازپرداخت مساعدت جدید و بدهی‌های‌ معوق اقدام کند و پرداخت اعتبار جدید،بار بدهی‌ شرکترا سنگین‌تر نمی‌کند،هیات مدیره بانک‌ می‌تواند نسبت به انجام توافقات لازم با مشتری‌ طرف قرارداد اقدام کند. 5)به این ترتیب،با عنایت به موارد فوق و با توجه به اصول و مبانی مطرح شده درمورد مسوولیت‌ حل و فصل بدهی‌های معوق،روش کار به این صورت‌ خواهد بود که هیات مدیره بانک باید راسا از طریق‌ مذاکره با مشتری موردنظر و ارزیابی وضعیت بنگاه‌ مربوطه،مطابق یکی از سه روش یادشده تصمیم‌گیری‌ کرده و با حفظ مسوولیت،نسبت به تسویه مطالبات‌ معوقه خود و خلاص شدن از بار سنگین بدهی‌های‌ معوقه مشتری اقدام کند،ضمن این که باید از هرگونه‌ اقدامی که به سنگین‌تر شدن مطالبات معوقه و سلب‌ مسوولیت هیات‌مدیره و مدیران عامل بانک‌ها منجر می‌شود،اجتناب شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.