Skip to main content
فهرست مقالات

عکاسی در اماتیک (با نگاهی به آثار گرگوری کرودسن)

نویسنده:

(2 صفحه - از 24 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : عکاسی ،آثار گرگوری کرودسن ،درام عکاسانه ،داستان ،روایت ،مخاطب ،اتومبیل ،آثار ،دراماتیک ،عکاسی در اماتیک ،درام عکاسانه خلق ،سینمایی ،سویه‌ای ،عکس ،خوانشی تازه از سوی مخاطب ،هنرمند عکاس تصویری ،آثار کرودسن ،عکاسی دراماتیک ،جهان عکاسی توان ،روایت شخصی هنرمند ،خلق ،تصاویر عکاسانه ،مخاطب از روایت شخصی ،عکاسی صحنه ،جهان ،ساختار ،هنرهای دراماتیک ،رها ،اثری دراماتیک ،توانی مضاعف در برانگخیتن مخاطب

خلاصه ماشینی:

"اما تفاوت این تصاویر با«عکاسی‌ صحنه»(12)که قدمتی نسبتا طولانی دارد،در این است که این آثار به روایتی تعلق دارند که هرگز از سوی هنرمند به صورت کامل پیش‌بینی نشده است و یا اگر شده مخاطب از روایت شخصی‌ هنرمند چیزی در دست ندارد. اثری که مخاطب در پیش رو دارد به سبب عناصر دیداری‌ای که با دقت انتخاب شده‌اند از یکسو و آشنایی با زبان بصری سینما از سوی دیگر،خاطراتی داستانی را در ذهن مخاطب بیدار می‌کند که تشکیل‌دهنده‌ی روایت شخصی وی است. مخاطب از یکسو تک‌تک اجزای تصویر را مورد شناسایی قرار داده و روابط درونی تصویر را کشف می‌کند و از سوی دیگر داستان خود را عکاسی دراماتیک‌ [با نگاهی به آثار گرگوری کرودسن‌] علی اتحاد bidadt@yahoo. هرچند چنین سازوکاری درباره اغلب تصاویر عکاسانه‌ صدق می‌کند اما درام عکاسانه به سبب برخورداری از سویه‌های نمایشی،توانی مضاعف در برانگخیتن مخاطب برای گسترش افق‌های معنایی دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.