Skip to main content
فهرست مقالات

نیمی از یک کل (مروری بر آثار جنیتا آیروکلد کاهون)

نویسنده:

(2 صفحه - از 12 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : آثار جنیتا آیروکلد کاهون، عکاسی، هنر، فیگور، تصاویر، آثار، کلد کاهون، ماسک، بدن، کانادا، سفید، عکاسی معاصر کانادا، مادری، عکاسی در کالج هنر، اثر عشق در نگاه، هنرهای معاصر، هویت، سیاه، کشف، فضاهای، خیالی، پس‌زمینه، هنر و طراحی اونتاریو پرداخت، زنان هنرمند، استفاده آیر از سطوح، فضای آثار هنری، مروری بر آثار، عجیب، آیر از کلیت بدن، آیر در نمایشگاه

خلاصه ماشینی: "این کم ژرفا بودن فضاها به دلیل استفاده آیر از سطوح مسطح طرح‌داری است که همواره برای پس‌زمینه‌های خود انتخاب می‌کند. او در اثر مارس 1995 خود با این‌که تنها از یک تصویر از خودش استفاده کرده است اما با قرار دادن تصاویر دفتر باز شده و همچنین عنوان اثر به دوگانگیی مکرر اشاره می‌کند. »ما می‌اندیشمیم که آیا چشم‌های مصور،در اثر عشق در نگاه اول،باعث نابینایی او می‌شوند یا فقط از نگاه کردن ما به درون جلوگیری می‌کنند؟ آیر در دیگر آثار خود به مجموهعه بانو لازوارس(2000)(6)از عکاسی معنوی قرن 19(7)به عنوان نقطه بازگشت برای کشف‌های خود از مرگ،بازگشت به حیات(رستاخیز)و مهندسی ژنتیک استفاده کرده است. آیر در نمایشگاه خود در موزه هنرهای معاصر در آمریکا(2002)،خویش را به عنوان یک قائم مقام،پوشیده در لباسهای پر زرق و برق،در اتاق‌های خیالی عکاسی می‌کند و سناریوهایی را که در زمان واقعی حضور ندارند را تلقین می‌نماید و به ارجاعات ادبی پیچیده،نمادهای تاریخی هنر و زیان خود را ارجاع،اتصال می‌بخشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.