خلاصه ماشینی:
چه حسی را میخواهد منتقل کند؟در زمانی که قرار است اثر دیده میشود به چه چیزی نیاز است تا دریافت شود؟اگر بخواهد با حداقل عناصر،نمادهایی را در فضای سپید خود خلق کند چه خواهند بود؟ممکن است پس از اینکه از فضای سپید و از تفکرات خود خسته شد،به دنیای عادی برگردد، قلمی بردارد و روی کاغذی یادداشتهای تصویری از خود به جا بگذارد،در این حالت فکرها و ایدههای مختلف هرچند ناپخته خود را نشان میدهند حتی اگر دست از کار کشیده شود باز ذهن در حال طراحی است تمامی سلولها به حل مسئله میپردازند و باز باید با پیاده کردن روی کاغذ تخلیه شوند تا اینکه به مجموعهای از تفکرات،راهحلها و اتفاقات بصری بر میخوریم که در جهتی هدفمند ارائه شدهاند.
در این جا یک سوال مطرح است اینکه با پیچیدگیهای ذهنی چگونه میتوان برداشت کلی و مناسبی،از یک اثر نمایشی ارائه داد آن هم در یک پوستر؟این برداشت میتواند کاملا شخصی باشد و یا جنبه توصیفی داشته باشد و یا با توجه به ژانری که تاتر در آن به اجرا در آمده شکل بگیرد و ترجمه تصویری شود.
ابهام امکان گفتگو و ارتباط با مخاطب را ایجاد میکند و به نوعی او را در خلق اثر درگیر میسازد.
شاید بتوان گفت علت مقایسه آفرینش یک نمایش و آفرینش تصویر در غالب پوستر چگونگی ارتباط این دو اثر بر مخاطب خویش است.
اینجا دقیقا زمانی است که طراح پوستر نیز دقیقا مثل یک کارگردان تاتر عمل میکند و از تمام عناصر موجود در جهت خلق اثر خویش استفاده میکند.