Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی حروف ارمنی (پرسش و پاسخ)

مصاحبه شونده:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

خلاصه ماشینی:

"طراحی این نوع حروف آزادتر است و طراح برای استفاده از آن در طرح‌های مختلف حتی امکان ایجاد تغییرات،در جهت بهبود (به تصویر صفحه مراجعه شود) نشانه چای«آرتی»(محصول ارمنستان)،طراح:ادیک بغوسیان،5002،ایران ترکیب بندی،را دارد. به این طرف طراحی‌ شده‌اند و تعداد زیادی از آن‌ها حتی مربوط به دهه حاضر می‌باشند،شاید عدم ارائه توضیحات‌ برای هرکدام از کارها باعث ایجاد این شبهه شده است!در بخش پوستر بیشترین محدودیت را داشتیم چون پوسترهایی که براساس‌هر یک حروف طراحی شده‌اند کم‌تر از پوسترهایی بودند که‌ تصویر،نقش اصلی را ایفا می‌کرد ولی با این وجود از 0691 میلادی تا 7002 میلادی از هر دهه‌ یک تا سه اثر دیده می‌شد. همان‌طورکه همه ما واقف هستیم‌ طراحی حروف یکی از سخت‌ترین و پر مسئولیت‌ترین بخش‌های گرافیک است و طراحان‌ بسیار کمی در این زمینه فعالیت می‌کنند حتی مجموعه‌ای که ملاحظه فرمودید از آثار فقط 7 طراح که فعالیت اختصاصی بر روی حروف ارمنی داشته و دارند جمع‌آوری شد. آیا این امر درباره خط و حروف خوشنویسی ارمنی هم وجود داشته است؟ باید اشاره کنم خوشنویسی به صورتی که در ایران مرسوم است در بین ارامنه رواج نداشته ولی‌ استفاده از خط مانند بقیه ادیان در مسیحیت و نتیجتا در بین ارامنه که مسیحی هستند نیز جایگاه‌ ویژه‌ای داشته. این ارتباط به صورت معکوس هم بوده یعنی طراحان حروفی هستند که با الهام از تزئینات‌ و کنده‌کاری‌ها و نقشه‌های معماری کلیساها حروف خود را طراحی نموده‌اند(به عنوان مثال‌ نمونه تایپ فیس طراحی شده توسط کارو تیراتوریان را ببینید)البته باید اشاره کنم طریقه استفاده‌ ارامنه از حروف در معماری کاملا با سبک استفاده حروف فارسی و عربی در بناهای ایرانی و اسلامی متفاوت است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.