Skip to main content
فهرست مقالات

سینمای ایران گم شده، طعمه ی فیلم فارسی شده!

نویسنده:

(3 صفحه - از 394 تا 396)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، طعمه‌ی فیلم فارسی، دختردایی، مهرجویی، تکنولوژی، اوج استادی مهرجویی در ساخت، عشق، طعمه‌ی فیلم فارسی‌شده، کارگردان، نقاش

خلاصه ماشینی:

"اگر کیش را نمادی ازجهان در آغاز هزاره‌سوم بدانیم پس فیلم‌سازی در کیش را هم باید جهانی تلقی‌کنیم با این حساب نقدمهرجویی از خودش و هم‌کارانش منحصربه سینمای‌ فارسی نمی‌شود و کل صنعت سینما را دربرمی‌گیرد و یا لااقل به سینمای مسلط هالیوود اشاره‌ دارد. در کیش همه گرفتار و مبتذل هستند به جز مردگان!بازار مکاره‌تکنولوژی پررنگ و لعاب، انسان‌ها را خوش‌بخت‌نمی‌کند،آن‌ها را فقط اسیر و گرفتار می‌کند در این بازار پررنگ و لعاب‌ فقط مردگانی که ساندویچ گازمی‌زنند،خوشبخت‌هستند!اشباحی که بی‌نیاز از تکنولوژی و هنر (سینما)می‌توانند دوست‌بدارند و عشق‌بورزند به غروب خیره‌شوند بدون‌این‌که گره به ابرو بیآورند. مهرجویی وقتی می‌خواهد ابتذال سینما را نشان‌دهد و بگوید چگونه این ابتذال از یک اثر فلسفی عمیق،یک فیلم بازاری می‌سازد،خود اقدام به ساخت یک‌ فیلم مبتذل‌می‌کند. شاید اگر کیمیایی این فیلم را ساخته‌بود،کارگردان را چون قهرمانی نشان‌می‌داد که فراتر از شرایط و روزگار به غروب چشم‌می‌دوخت،بدون این‌که گره به ابرو بیاورد و هیچ نشانی‌ از گرفتگی‌غروب بر چهره نداشت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.