Skip to main content
فهرست مقالات

با بهزاد فراهانی تفرشی

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(10 صفحه - از 293 تا 302)

کلید واژه های ماشینی : تیاتر، هنر، تراژدی، مریم و مرد آویج، تیاتر ایران، رادیو، کوچ، آمدها، گروه تیاتر کوچ، بهترین

خلاصه ماشینی: "کارهای شما به چند دسته تقسیم می‌شود،نویسندگی،بازیگری،کارگردانی و کار رادیویی،اگر قرار بود یک رشته را انتخاب کنید،انتخاب شما چه بود؟ در مورد انتخاب،مانند این است که شما از من بپرسید که چهار یا پنج جوان که در زندگی من بزرگ شده‌اند کدام یک عزیزترند؟من فکر می‌کنم مادرشان(تیاتر)از همه عزیزتر است. امید دارم که نهادهای دموکراتیک و مردمی مانند:خانه تیاتر،جنبش‌ جوانان دراماتیست،کارگردانان و بازیگران،به شرایط بهتری در آینده برسند که همه این‌ها در (به تصویر صفحه مراجعه شود) گرو رزم تاریخی این سرزمین برای رسیدن به دموکراسی است. زنده‌یاد سلطان‌پور،حسنک وزیر را نوشت که یکی از تراژدی‌های بسیار خوب کشور بود که هرگز به او و گروهش که ما بودیم اجازه اجرا داده نشد!آخرین اثر زنده یاد نصرت الله نویدی که دیگر یادی از او نمی‌شود،نویسنده‌ی مردی با دو تیر،سلطان آرزوها و مرد و میهمان که آخرین اثر تراژدی‌ زیبای ضدسنت‌های ماندگار بود و هنوز هم اجرا نشد،امیدوارم با کمی کار بر روی آن،بتوانیم آن‌ را به اجرا درآوریم افراد روی این اثر کار کردند،اما موفق به اجرای آن نشدند. در واقع«مریم و مرد آویج»یک کمدی-تراژدی بود یک چالش ساده و یک تحقیق خوب در عرصه تیاتر ملی و نشان داد در این سرزمین به دلیل فشار تاریخی و حکومت‌های توتالیتر و دیکتاتور،چگونه عشق‌های ناب و زیبای انسانی که در بستر عالی دو عاطفه،در نهایت به خون‌ کشیده می‌شود. من امیدوارم که باز هم فرصت دیگری برای کار در بستر تیاتر ملی که در واقع با مسایل‌ تاریخی میهن و خواست تاریخی مردم این کشور سروکار دارد،کار کنیم و دوباره در صحنه باشیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.