Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگ رفتاری؛ شیوه ها، ارزشها و ...

نویسنده:

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، مدیران، قدرت، تاکتیکهای، سازمان، رفتار، نفوذ، مدیریت، مدیران و کارکنان مؤثر، فرد، گروههای غیر رسمی قدرت نفوذ، منافع، تاکتیکهای نفوذ، کار، اختیار، تاکتیکهای نفوذ سازمانی، قدرت اجتماعی و قدرت شخصی، آثار، سازمان رسمی، رفتار کارکنان بخشی، قدرت عرفی، سازمانهای رسمی و غیر رسمی، تاکتیکهای هشتگانهء نفوذ، قدرت اجتماعی، سازگاری، قدرت عرفی منفی، سازمانها غیر رسمی گروهی، منفی، احساس، سازمان و کارکنان سازگاری

خلاصه ماشینی: "همان گونه که اشاره شد،پژوهشهای نخست به طور عمده در ارتباط با سازمانهای غیر رسمی در سطح‌ کارکنان بوده،اما به تازگی این تأکید به سطح مدیریت‌ یعنی جایی که افراد و گروهها تلاش می‌کنند مقاصد خود را با بهره‌گیری از مانورهای سیاسی و قدرت رسمی‌ خود بیشتر تثبت کنند نیز کشانده شده است. اگرچه مبنای قدرت مدیر اختیار تفویض شده است، ولی در ورای آن قدرت مدیران با تعامل پیچیده‌ای از عوامل مانند مهارت فنی،مهارتهای مدیریتی،توان‌ شکل دهی همپیمانهایی برای خود و اجتناب از دشمن تراشی(بویژه افراد با نفوذ)،قدرت تشویق‌ و ترغیب داشتن و بسیاری از متغیرهای دیگر فردی‌ و سازمانی همراه است. برای‌ نمونه اگر از کارمندی خواسته شود در روز تعطیل بر روی یک پروژهء مهم کار کند و کارمند نیز دستور را اجرا نماید ولی هیچ گونه بازخوری به صورت مرخصی،یا اضافه کار،توجه و تفقد یا حتی یک تشکر ساده دریافت‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) نکند و بعد مدیر تمام امتیاز این پروژه را به خود اختصاص دهد،همهء اذعان خواهند کرد که جنبهء مهمی از روابط خوب کاری در اینجا خدشه‌دار شده‌ است. از این دیدگاه قدرت باید به عنوان بخش طبیعی‌ هر سازمان پذیرفته شود و شایسته است که مدیران‌ برای هماهنگی و حمایت کاری از کارکنان قدرت خود را شناخته و بهبود بخشند. برای نمونه،کارکنانی که در پست مدیریتی قرار ندارند ممکن است بخاطر آنچه که‌ می‌دانند قدرت بسیار زیادی داشته باشند یا کسانی که‌ در ارتباط با کارهای ستادی هستند یعنی افرادی که‌ هیچ گونه اختیار رسمی در سلسله مراتب فرماندهی‌ ندارند در بسیاری از اوقات مانند منشی‌ها از قدرت‌ خاصی برخورداند. (3)- ikciniKolegnAdnarentierKtreboR " -azinagrO roivaheBlanoit ",2 noitidEdn , N , ."

صفحه:
از 36 تا 39