Skip to main content
فهرست مقالات

فناوری های جدید و محیط های یادگیری

نویسنده: ؛

پاییز 1385 - شماره 67 علمی-ترویجی (16 صفحه - از 133 تا 148)

کلیدواژه ها : محیطهای یادگیری ،فرایند یاددهی و یادگیری ،چندرسانه‌ای‌ها ،پروژه محوری ،نقش رایانه‌ها در آموزش ،اینترنت

کلید واژه های ماشینی : کلاس درس ،چندرسانه‌ای ،محیطهای یادگیری ،نقش رایانه در آموزش ،دانش‌آموزان کلاس‌های با فناوری ،چندرسانه‌ای‌ها ،کلاس‌های با فناوری ،پروژه‌محور ،فعالیت‌های دانش‌آموزان در کلاس ،رایانه در آموزش ،کلاس‌های پروژه‌محور ،محیطهای جدید یادگیری ،رایانه در نقش ،فرایندهای یادگیری ،نقش معلم ،محیطهای آموزش سنتی ،محیطهای آموزش ،کلاس‌های سنتی ،استفاده از چندرسانه‌ای‌ها ،درصد از زمان کلاس‌های ،خارج از کلاس درس ،دانش‌آموزان در کلاس‌های ،آموزش پروژه‌محور ،استفاده از فناوری ،چندرسانه‌ای پروژه‌محور ،کلاس‌های چندرسانه‌ای ،فعالیت‌های آموزشی ،درصد در کلاس‌های ،جدید ،محیطهای آموزشی

ورود رایانه‌ها به آموزش نوعی انقلاب آموزشی تلقی می‌شود.کلمهء انقلاب بر از بین رفتن‌ شیوه‌های تفکر و عمل سنتی دلالت دارد.امروزه،بسیاری از شیوه‌های سنتی انجام کارها با ظهور فناوری‌ها تغییر شکل یافته‌اند،به طوری که،بدون بهره‌برداری از رایانه‌ها،ثبت و ضبط بسیاری از اطلاعات تقریبا غیر قابل تصور است.رایانه‌ها علاوه بر تقویت و توسعهء فرایند یاددهی-یادگیری،می‌توانند به عنوان منابع یادگیری مستقل،خودآموز،رونق بخش،و نیز به‌ منزلهء رویکردی برای تداوم یادگیری فراگیران تلقی شوند.با بهره‌گیری از فناوری‌ها،محیطهای‌ آموزش سنتی دچار تحول و تغییر شده و فرصت‌های بی‌شماری از طریق محیطهای جدید یادگیری برای فراگیرندگان فراهم می‌شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.