Skip to main content
فهرست مقالات

لایب کوآل ابزاری برای سنجش کیفیت خدمات کتابخانه

نویسنده: ؛

پاییز 1385 - شماره 67 علمی-ترویجی (8 صفحه - از 161 تا 168)

کلیدواژه ها : کیفیت خدمات ،سروکوآل ،لایب‌کوآل ،مدل تحلیل شکاف

کلید واژه های ماشینی : سنجش کیفیت خدمات کتابخانه ،کیفیت خدمات ،سنجش کیفیت ،سنجش کیفیت خدمات ،مدل سروکوآل ،مدل سروکوآل جهت سنجش ،کیفیت خدمات کتابخانه ،سروکوآل جهت سنجش کیفیت ،سروکوآل ،مدل لایب‌کوآل ،مدل تحلیل شکاف ،لایب‌کوآل ،خدمات کتابخانه ،ارتقای سطح کیفیت خدمات ،نیازهای مشتری ،تحلیل شکاف ،خدمات در کتابخانه ،سازمان‌های خدماتی ،نیازهای مشتریان ،سطح کیفیت خدمات ،انتظارات و ادراکات استفاده‌کنندگان ،سنجش عملکرد ،ارائهء خدمات ،خدمات ارائه شده ،انتظارات و ادراکات ،استفاده از مدل ،بخش خدمات ،دشوار ،جدید ،مورد سنجش

در سال‌های اخیر،مدیران سازمان‌های خدماتی در تلاش‌اند تا با گسترش اندیشهء مشتری‌ محور در سازمان‌های خود،بر نیازهای مشتریان تمرکز کرده و ضمن ایجاد برتری رقابتی‌ برای خود،کارآیی و اثربخشی خود را نیز افزایش دهند.کتابخانه‌ها نیز به واسطهء داشتن‌ نقش محوری در فرایند توسعهء پایدار از این امر مستثنا نیستند و باید در جهت بهبود مستمر و مداوم خدمات خود گام بردارند.اما نکتهء قابل تأمل این است که به واسطهء خصوصیات و ویژگی‌های خدمات در کتابخانه،سنجش کیفیت آن کاری بس دشوار است.این مقاله سعی‌ دارد تا مدل سروکوآل 3را،که از جمله مدل‌های کاربردی و معروف در زمینهء سنجش کیفیت‌ خدمات است،تعریف کرده و نهایتا مدل لایب‌کوآل را،که از مدل‌های جدید و برگرفته از مدل سروکوآل جهت سنجش کیفیت خدمات کتابخانه‌ای است،معرفی کند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.