Skip to main content
فهرست مقالات

نقد کتاب

نویسنده:

علمی-ترویجی (12 صفحه - از 289 تا 300)

خلاصه ماشینی:

"به نظر می‌رسد که با قرار دادن امکان مطالعهء پاسخ‌های برخی‌ از تمرین‌های مهم بتوان به صورت خودآموز از این اثر بهره گرفت،ولی مناسب آن است‌ که از چنین منبعی در محیطهای آموزشی و دانشگاهی در آموزش فهرستنویسی و مارک‌ استفاده کرد؛زیرا توضیح‌های اصلی توسط فهرستنویس ارشد و راهنما می‌تواند به‌ تکمیل مطلوب تخصص کتابداران در زمینهء فهرستنویسی منجر شود. براساس نوع نگرش نویسندگان به‌ مسئلهء سازماندهی اطلاعات کتابشناختی در ارائهء نمونه‌هایی برای فعالیت فهرستنویسی، می‌توان اظهار داشت که تمرین‌های دشوار و موارد رایج در فهرستنویسی حرفه‌ای، منظری است که در این کتاب به آن توجه‌ ویژه‌ای شده است. وی سرویراستاری کتاب حاضر را بر عهده‌ داشته که حاصل نگارش‌های گروهی از کتابداران دربارهء رابطهء میان آموزش کتابداران‌ و آموزش علمی است که به صورت خاص به‌ مقولات مهم و عمده‌ای مانند:ارتباط میان‌ مطالعه و آموزش سواد اطلاعاتی‌6در سطوح‌ دانشگاهی،برنامه‌ریزی برای ایجاد ارتباط مناسب میان دوره‌های آموزشی دانشگاهی‌ اعضای هیئت علمی،کتابداران،گروه‌های‌ علمی و ساختار دانشگاه،و نیز مطالعات و آموزش‌های مربوط به سواد منابع اطلاعاتی‌ الکترونیکی‌7در آموزش عالی می‌پردازد. تبیین‌ ارتباط میان کتابداران و اعضای هیئت علمی، گروه‌های آموزشی و نظام درسی دانشگاه‌ یکی از مقولات مهمی است که در آموزش‌ سواد اطلاعاتی و برنامه‌های توسعهء آموزشی‌ برای دانشجویان نقش مهمی دارد. مباحث مطرح د این اثر با توجه به‌ تخصص نویسندگان که اکثرا کتابدار و نیز بخشی از آنان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ می‌باشند،به خلق اثری ارزشمند در حوزهء تعامل و همکاری میان کتابداران و گروه‌های‌ علمی انجامیده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.