Skip to main content
فهرست مقالات

نقش کتابخانه های عمومی در عدم بازگشت نوسوادان به دوران بی سوادی و تقویت سواد آنها

نویسنده: ؛

بهار 1386 - شماره 69 علمی-ترویجی (18 صفحه - از 167 تا 184)

کلیدواژه ها : نوسوادان ،آموزش بزرگسالان ،کتابخانه‌های عمومی ،سوادآموزی ،سواد

کلید واژه های ماشینی : نوسواد ،نوسوادان ،کتابخانه‌های عمومی ،سوادآموزی ،بی‌سوادی ،نوسوادان به دوران بی‌سوادی ،نهضت سوادآموزی ،بازگشت به بی‌سوادی ،بی‌سوادی و تقویت سواد ،بازگشت نوسوادان ،مطالعه در نوسوادان ،بازگشت به مرحلهء بی‌سوادی ،نوسوادان به بی‌سوادی ،آموزش نوسوادان ،مواد خواندنی ساده ،تقویت سواد ،آموزش بزرگسالان ،نقش کتابخانه‌های عمومی ،خواندنی ساده ،مواد خواندنی ،مهارت‌های خواندن ،بزرگسالان نوسواد ،بخش مواد خواندنی ساده ،سازمان نهضت سوادآموزی ،برنامه‌های آموزشی ،برنامه‌های سوادآموزی ،نوسوادان نشأت می‌گیرد ،جلوگیری از بازگشت ،خواندنی ،کتاب‌های خواندنی ساده

بازگشت به مرحلهء بی‌سوادی یعنی از دست دادن توانایی خواندن و نوشتن که از کمبود مطالعه در نوسوادان نشأت می‌گیرد.برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی و حفظ و تقویت سواد در نوسوادان لازم است برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود و نوسوادان‌ تحت پوشش آن قرار گیرند.در این میان نظام آموزشی غیر رسمی و کتابخانه‌های عمومی‌ سهم مهمی دارند.کتابخانه‌ها در جهت حمایت از آموزش و تحقیق،منابع و اطلاعات مورد نیاز نوسوادان را فراهم می‌کنند.بنابراین،نظام آموزشی بدون حمایت کتابخانه‌ها نمی‌تواند خودآموزی را برای همهء افراد جامعه فراهم کند.هدف مقالهء حاضر ارائهء راه‌های مؤثر در جلوگیری از بازگشت مجدد نوسوادان به بی‌سوادی و یادآوری نقش کتابخانه‌های عمومی به‌ مسئولان جهت توجه جدی به نیازهای مطالعاتی سوادآموزان و تأثیر کتابخانه‌ها در گسترش‌ و تقویت آموزش نوسوادان و کم‌سوادان است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.