خلاصه ماشینی:
"نقوش و رنگهای تجلی سبزینگی گفتگو با ناصر نورمحمدزاده3 قالی که از کودکی همراهم بودند،رهایم نکردند در کنار نقاشی به طراحی فرش نیز پرداختم.
نزدیک به پنج سال نقاشی رنگ و روغن را تجربه کردم،اما از آنجایی که در طراحی فرش از آبرنگ استفاده میکردم و احساس میکردم که با آبرنگ خیلی راحتتر و سادهتر میتوان ظرایف و حساسیتهای روحی را منعکس کرد،به آبرنگ رو آوردم و در این مسیر از آثار استادانی چون یرواند ایزدپناه سود جستهام.
نورمحمدزاده از طراحیای دقیق و منجسم برخوردار است و سالها پیش از پرداختن به رنگ و تجربۀ نقاشی،به طراحی و خط و فرم و بافت پرداخته و این تجربه در دیگر فعالیتهای هنریاش بسیار مؤثر افتاده است.
او معتقد است: «در تکنیک آبرنگ بخاطر سرعت کار و 4 L شفاف بودن رنگها نمیتوان در کاری کرد و یا عیوب کار را پوشیده همان مرحله نخست باید در حساب شده قلم را گذاشت و داشتن طراحی قوی ممکن است هنرمند در طراحی و شناخت در هنری نقص و کاستیای داشته باشد آبرنگ این نقیصه بسیار واضح و خودنمایی میکند."