Skip to main content
فهرست مقالات

برتولوت برشت در مقام دراماتورژ

نویسنده:

مترجم:

ISC (5 صفحه - از 49 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : دراماتورژ، برشت، برشت در مقام دراماتورژ، تئاتر، نمایشنامه‌ها، نمایش، کارگردان، آلمان، برتولت برشت در مقام دراماتورژ، پیسکاتور

خلاصه ماشینی: "برشت پس از اینکه در سال 1926 مارکسیست شد،به عنوان دراماتورژ با اروین پیسکاتور، دیگر نوآور بزرگ چپ‌گرای تئاتر مدرن آلمان شروع به کار نمود. پس از ایام دلسردکننده‌ی هالیوود(او در این سال‌ها چند فیلمنامه از جمله‌"جلادها نیز می‌میرند"را نوشت)، برشت به کمیته‌ی مبارزه با اقدامات ضدآمریکایی کنگره ایالات متحده احضار گردید؛که دست‌اندرکار (به تصویر صفحه مراجعه شود) اروین پیسکاتور مبارزه با کمونیسم در عالم نمایش بود. متون نمایشنامه‌ها،متون مقدس تئاتر سنتی،از بیخ و بن تغییر می‌یافت و توسط دراماتورژ (به تصویر صفحه مراجعه شود) برشت و هلنه و ایگل،پس از اجرای نمایش مادر و دیگران تطبیق داده می‌شد،چرا که هدف از تولید عبارت بود از تغییر عملی جامعه نه بزرگ داشت‌ سترون یک متن کلاسیک. نهر به جزئیات حرکات بازیگران‌ روی صحنه علاقه نشان می‌داد،ازاین‌رو ده‌ها طرح،مثلا در این‌ ارتباط مورد استفاده قرار می‌داد تا آنان را به تصویر کشد،به گفته‌ یکی از چهره‌های سرشناس‌ برلینر آنسامبل،مانفرد و کورت‌ (Manfred Wekwerth برشت توالی و سلسله مراتب‌ کارها را که در تئاتر بورژوا صورت شغل تخصصی پیدا کرده بود حذف نمود. به‌طور خلاصه،تجربه برشت در مقام دراماتورژ برخوردار از سه دوره است:نخست سال 1923،نقش کم‌ و بیش قراردادی را در مونیخ ایفا کرد،سپس در سال 1927 به جمع دراماتورژهای پیسکاتور در برلین پیوست‌ و سرانجام خود تصدی یک گروه آموزشی دراماتورژی را در آلمان شرقی از سال 1949 تا پایان عمرش‌ برعهده گرفت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.