Skip to main content
فهرست مقالات

کارگردانان، دراماتورژها و جنگ در لهستان

مصاحبه شونده:

مصاحبه کننده:

ISC (9 صفحه - از 134 تا 142)

کلید واژه های ماشینی : کارگردانان، تئاتر، بروک، نمایش، پیتر بروک و جورجو استره‌لر، جنگ، پیتر بروک، استره‌لر، جنگ در لهستان، کار

خلاصه ماشینی:

") 1-بروک،استره‌لر و تئاتر بورگ *یان،شما درباره همکاری خود با پیتر بروک و جورجو استره‌لر مطلبی ننوشته‌اید که به‌ شکلی تأییدی بر این موضوع باشد،آیا می‌توان گفت که شما به عنوان دراماتورژ با آن‌ها کار کرده‌اید؟شما در چه زمانی برای اولین‌بار درباره‌ی‌"شاه‌لیر"با پیتر بروک شروع به‌ گفتگو کردید؟ *پیتر بروک در سال 1957،با نمایش‌"تیتوس آندرانیکوس‌"به ورشو آمد. *این مسئله برآمده از یکی از ایده‌های شما درباره‌ی نمایشنامه بود؟ *این ایده من بود که باید نوعی از هم پاشیدگی فیزیکی وجود داشته باشد و می‌شد آن را با سکوهایی کوتاه و بلند روی صحنه نشان داد. » (به تصویر صفحه مراجعه شود) "باغ آلبالو"به کارگردانی جورجو استره‌لر،پیکولر تئاتر میلان،1975 چند ماه پس از این ملاقات،وقتی قرار بود وین را ترک‌ کنم،برای این‌که ادای احترامی به شخص ماقبل‌ خویش کرده باشم،دوباره سری به او زدم و او گفت: «خوب است که شما بروید و نفر قبل از مرا هم ببینید،او در طبقه سوم است. *آیا تئاتر بورگ در آغاز از شما دعوت نکرد که در آنجا چیزهایی را تغییر دهید؟و یا نوآوری‌هایی را پیشنهاد کنید؟ *بله،آن‌ها این کار را کردند ولی تا وقتی که من در آنجا بودم علاقه‌ای برای تغییرات از خود نشان‌ نمی‌دادند. پوستر آن بسیار مسرت‌بخش بود،روی آن‌ نوشته شده بود:"میزانتروپ-مولیر-کات‌" *شما از کارهای فعلی گروتوفسکی چه‌ می‌فهمید؟او یکی از بزرگ‌ترین ژرفانگران‌ (visionary) تئاتر مدرن است،و حالا او تمرین‌ها و کارگاه‌هایی را اداره می‌کند که‌ مانند کارهای اولیه‌اش جدی و موشکافانه‌ نیست اما درعوض مربوط به مسئله ارتباط است و بسیار عرفانی به نظر می‌رسد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.