Skip to main content
فهرست مقالات

ما هرگز هنرمند به حساب نمی آمدیم

مصاحبه کننده:

مترجم:

(8 صفحه - از 76 تا 83)

خلاصه ماشینی:

"در ضمن کارگردانهای زیادی هم بودند که هرگز رومانی را ترک نکرده‌ بودند،مثل«سیلویوپوکارت‌13،که«ابوروی‌14»را کار کرد،نمایشی که چند سال قبل برای جشنواره ادینبورگ انتخاب شد. شکسپیر هنرمند است اما شما مفسرید به این بود که من برای تغییر این بینش،طرحی پیشنهاد کردم. این موقعیت چطور به دست آمد؟ بارون-کمی دربارهء اجرای مشهور«ابوروی» حرف بزنید؟ بارون-آیا قدرت اجرا با ظهور نمایشنامه‌نویسان جدید بعد از انقلاب برابری‌ می‌کند؟ ابتکار من در مجلس ایالتی موفق بود. در بریتانیا«دیویدادگار»23»و«کاریل چرچیل‌24»فورا دلگادو-شما را قبلا بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناختند،چطور شد که به کارگردانی رو آوریده؟آیا ضرورتی در کار بود؟ بارون-چند وقت در بولاندرا بودید؟ کارامیترو-سی سال بارون-بولاندرا در بخارست چه موقعیتی‌ دارد؟ بارون-تئاتر بولاندرا بود که در سپتامبر 1990 هملت را به لندن و دوبلین آورد. کلاس کارگردانی عملا هفت سال تعیل بود،بنابراین بعد از تمام کردن دورهء بازیگری،شروع به بازی کردم،به هر حال همان وقتی هم که‌ کار بازیگری می‌کردم،هنوز این مشغلهء ذهنی قدیمی را داشتم که کارگردانی‌ کنم. چون وقتی در اسپانیای‌ تحت سلطهء فرانکو سانسور وجود داشت،یکی‌ از چیزهای مهم این واقعیت بود که‌ سانسورچی‌ها در مورد تئاتر بسیار ساده‌اندیش بودند چون عمدتا ارتشی و یا مربوط به کلیسا بودند. آیا می‌توان‌ این را در مورد رومانی هم قیاس کرد؟ بارون-آنوقت‌ها شما متن را هم باید عرضه‌ می‌کردید؟ بارون-حالا اگر در خیابانی در بخارست یکی‌ از آن سانسورچی‌های قدیمی را در حال قدم‌ زدن ببینید،به او چه می‌گوئید؟ بارون-یعنی هنوز در همان دفاتر کارشان‌ هستند؟ بارون-آیا حالا هم سانسوری در کار است؟ بارون-چیزی که در رومانی به آن توجه‌ کرده‌ام."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.