Skip to main content
فهرست مقالات

چولی - مفیستو: درباره اجرای «پینوکیو فاوست» در تهران

نویسنده:

(3 صفحه - از 23 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : فاوست، مفیستو، پینوکیو، پینوکیو فاوست، چولی، تئاتر، تماشاگر، پینوکیو دست پرودهء مفیستو، پینوکیو گردنکش دست پرودرهء مفیستو، کودکی، درام‌های، عروسکی، پینوکیو هم تصویرگر کودکی فاوست، مفیستو و پدران روحانی، شر، تئاتر عروسکی راه، درام‌های چولی دعوت به سفر، پدر " مفیستو، فهم، ذهن، پدر مفیستو، مفیستو از فرستادن پینوکیو، آب، روبرتو چولی، خدا، فاوست در معیت مفیستو، کودکی پینوکیو، روح فاوست، پینوکیو در کودکی، چولی و شفر

خلاصه ماشینی: "به همین دلیل،یعنی برای پاسداری از نیروی سیال ذهن،هلموت شفر،در این‌ تئاتر،سرگذشت فاوست را تا پایان نقل‌ نمی‌کند،بلکه تنها بخشی از آن را تا آنجا می‌آورد که فاوست در معیت مفیستو، سبکبار،به سفری جسورانه و پرخوف و خطر می‌رود تا زندگانی نوینی آغاز کند3 و از آن پس دست کم تا وقتی که بقیهء درام را ندیده‌ایم،بر ماست که عاقبتش را پیش‌بینی‌ کنیم:آیا فاوست رستگار خواهد شد یا به‌ شقاوت ابدی گرفتار خواهد آمد و لعنت خدا بر وی خواهد ماند؟شاید باید نخست تا قعر گناه و پلیدی سقوط کند تا بتواند با عزمی‌ راسخ،هشیار و آگاه،برخاسته به آسمان‌ پر کشد؟که از پس ظلمت،دو صد خورشیدهاست و پس از تیرگی روشنی گیرد آب‌ برآید پس از تیره شب آفتاب‌ و امید در ناامیدی است؟ در اینجا تماشاگر باید هم‌نفس چولی و شفر باشد،چون آنان او را به همکاری‌ فرامی‌خوانند و باور دارند که وی همدست‌ آنان در خلاقیت و معناآفرینی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.