Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت در تئاتر

سخنران:

(3 صفحه - از 38 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر، هنر، نمایش، اوبرهاوزن، تئاتر آلمان، تئاتر دولتی، تئاتری، تاریخ تئاتر آلمان، مارک، کارگردان

خلاصه ماشینی: "دو گروه تئاتر آلمانی از منطقه‌"روهر" یعنی تئاتر دولتی‌"اوبرهاوزن‌" oberhausen و تئاتر«روهر مولهایم» بنابراین دعوت این امکان را یافتند که‌ برگزیده‌ای از کارهایشان را در تهران به‌ نمایش بگذارند،منطقه روهر از همین چند سال پیش یکی از بزرگترین مناطق صنعتی‌ آلمان است. کسانی که آبونمان تئاتر داشتند به‌طور داوطلبانه و خودجوش ردیف‌های صندلی‌ تئاترها را برمبنای رتبه اجتماعی‌شان‌ تقسیم‌بندی می‌کردند،گروه لژدارها،گروه‌ صندلی‌های اول،گروه صندلی‌های ردیف‌ دوم،برای بالایی‌ها،بالا و برای پایینی‌ها، پائین،به قول‌"هانس مایر"همان جایی که‌ بدان تعلق دارند بخش سوم از درون این سیستم کهنه که در حال‌ اضمحلال دوران فئودالی تئاتری جدید جوانه زد و سیر رشد خود را با گامهای‌ بزرگ برای شکل دادن به یک زیربنای جدید در تئاتر آلمان طی می‌کرد،برجستگان این‌ حرکت کسانی چون‌"فرانس مرینگ‌"یکی از مؤسسان تئاتر خلق در برلین و هم‌چنین‌ "برتولت برشت‌"و"اروین پیسکاتور"بودند. یعنی دولت‌ مرکزی،استانداری‌ها و در برخی از موارد توسط هردو این مراکز حمایت و بودجه آن‌ تأمین می‌گردد،بدین معنا که هر تئاتری در آلمان،البته اگر تئاتر خصوصی یا سیار نباشد دارای یک،یا دو،یا سه رشته‌ نمایشی شامل اپرا،باله و نمایش است که‌ میزان بودجه آن‌ها بستگی به شرایط اقتصادی شهرها و استان‌ها دارد. البته سعی در این است که‌ هر تئاتر دولتی با اجراهایی که به روی‌ صحنه می‌برد،درآمدی در خور توجه‌ داشته باشد،ولی حتی اگر تئاتری موفق به‌ فروش صد در صد بلیت‌هایی که دارد بشود می‌تواند فقط بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کند،در جریان عمل با فروش بلیت‌ چیزی در حدود 30 درصد هزینه‌ها تأمین‌ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.