خلاصه ماشینی:
"ج. انگل،دراماتورژ مترجم:اختر اعتمادی واقعگرایی روانکاوانه در تمام طول قرن بیستم بر تئاتر سوئد غالب بوده است،اما هم زمان سنتی دیگر نیز وجود داشته که در آن شعر،رویا و عبور از مرزهای واقعگرایی الگویی برای ادراک و شخصیتپردازی در متنهای نمایشی بوده است.
میتوان گفت که این سنت برای اولین بار با یک نمایش رویایی اثر استریندبرگ به طور جدی خود را نمایان کرد.
با این وجود پیش از استریندبرگ در ادبیات سوئدی این سنت وجود داشته است که از مهمترین آنها عشق کارل یونس اثر الم کویست است.
وجه شاعرانه در درام سوئدی هرگز قادر نبوده که بر تولید اثر گذارد اما همواره در این تئاتر وجود داشته است و بدون تردید این وجه شاعرانه سنتی متعلق به گذشتهها نیست،چون سنتی زنده و در جریان است و همچنان به چشم میآید و روزانه عرضه میشود."