Skip to main content
فهرست مقالات

ژان لویی بارو و کرگدن

نویسنده:

خلاصه ماشینی:

"این دیدگاه‌ "شهوانی-عرفانی‌"او از تئاتر است که (به تصویر صفحه مراجعه شود) باعث شده در مقابل همهء اشکال دیگر تئاتر که رنگ سیاسی دارند جبهه‌ بگیرد و بیش از بیش بین خود و تماشاگران مبارز و جوانان شیفتهء تئاتر سیاسی جدایی افکند،هرچند که‌ با نمایش‌"رابله‌"اثر رابله در سال‌ 1968 نشان داد که چندان هم به‌ جریان‌های سیاسی تئاتر معاصر بی‌تفاوت نیست. آیا واقعاا اعتقاد داشتید که‌ می‌توانید در مقابل مسخ،استحاله‌ به کرگدن مقاومت کنید؟و چه‌ احساسی را می‌خواستید به‌ تماشاگران منتقل نمایید؟ بارو:می‌دانید،یک چیز خیلی زیبا در"کرگدن‌"هست وقتی که می‌گوید: "دلم می‌خواهد اما نمی‌توانم‌" بزرگترین قدرت این است. کامیابی:متن کامل نمایشنامه را همانطور که بوده است اجرا کرده‌اید یا انیکه آنرا بروی صحنه تنظیم‌ نموده‌اید؟ بارو:وقتیکه یونسکو"کرگدن‌"را برای من خواند درست وقتی بود که‌ متن داستان کوتاه را برای صحنه‌ تنظیم کرده بود و فکر می‌کنم چاپ‌ کتاب بعد از انجام نمایش صورت‌ پذیرفته است و بنابراین کار،نمایشی‌ است زیرا اوژن همواره در موقع‌ تمرین حضور داشت مدت زیادی از این تاریخ می‌گذرد سال‌های 60-59 بود و فکر می‌کنم اینچنین گذشته،کار تمرین روی صحنه متن نمایشی را کامل کرده است. کامیابی:برای نمایش‌ تلویزیونی‌"کرگدن‌"آیا بعضی‌ صحنه‌ها را عوض کرده‌اید؟ بارو:می‌دانید که وقتیکه یک‌ نمایشنامه تئاتری تنظیم شده برای‌ تلویزیون به شما می‌دهند و می‌خواهند نمایش تلویزیونی همان‌ تأثیری را داشته باشد که نمایش‌ تئاتری،ناچار باید تغییراتی داد. در پایان مصاحبه‌ای با ژان لویی بارو کارگردان و هنرپیشه مشهور فرانسوی که برای‌ اولین بار در تئاتر ملی فرانسه در پاریس‌ نمایشنامهء کرگدن را به روی صحنه آورده و خودش نقش اصلی آنرا بازی کرده است به‌ چاپ رسیده که بهترین تفسیر هنری-فلسفی‌ "کرگدن‌"است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.