Skip to main content
فهرست مقالات

شناخت تلویحی: میراث و اتلاف

نویسنده:

مترجم:

(11 صفحه - از 43 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر ،بازیگر ،کارآموزی ،مدارس ،شناخت ،شناخت تلویحی ،هنر ،حرفه‌ای ،سنتی ،نمایش ،قرن بیستم ،استاد ،روند ،رفتار ،شیوه ،شیوه کارآموزی سنتی تئاتر ،فرهنگی ،محیط ،کار ،تئاتر قرن بیستم ،مدارس تئاتر ،انتقال ،الگوهای ،شناخت تلویحی بازیگر ،تجربه ،برنامه ،ارتباط ،زمان ،عمل ،شکل

خلاصه ماشینی:

"این مسأله نتیجه روندی است که‌ قرینه پویایی را می‌سازد تا از طریق‌ قلمرو غیر معمول هنر بر رفتار روزانه‌ ما حاکم شود:توازن بین آنچه که از دانستن آن آگاهیم و آنچه که بدون‌ آگاهی از آن،آن را می‌دانیم،یعنی‌ شناخت تلویحی ما. بازیگران دو راه متفاوت را برای‌ "بسط دوباره خودانگیختگی‌"دنبال‌ می‌کنند:یکی به عنوان نقطه عزیمت از روند فرهنگ‌پذیری که شامل الگوهای‌ جدید رفتاری است،دیگری،براساس‌ آن روندهایی که ما آن را فرهنگ‌ گریزی می‌نامیم،از رفتارهایی آغاز می‌شود که هر شخصی به‌طور ناخودآگاه از فرهنگی که در آن‌ زندگی می‌کند در می‌گردد. این مسأله کاملا مخالف‌ آن چیزی است که در مدارس تئاتر مدرن اتفاق می‌افتد(در آسیا،اروپا یا قاره دیگر)،جایی که امتحان ورودی‌ حد اکثر یک ساعتطول می‌کشد و تلاش می‌شود تا پختگی،سن، مطالعات قبلی و گرایش نسبت به هنر شاگرد در نظر گرفته شود. به بیان دیگر بهتر است‌ بپرسیم‌"چگونه ماهیت ارتباطهایی را که آنها قادر بودند ایجاد کنند حفظ کنیم؟" در سنت تئاتر غربی که شیوه‌ فرهنگ‌گریزی به عنوان نقطهء شروع‌ مطرح است،هرگز چیز قابل‌ مقایسه‌ای با کارآموزی تضمینی از طریق ارتباط با یک گورو وجود نداشته است. کشف شیوه‌های معاصر شرایطی که در رأس آن‌ استاد-پدر حضور دارد به نظر دشوار و آشفته می‌آید بااین‌وجود جای تعجب است که به رغم ظواهر، پاسخی در خور به روند آموزش‌ مبتنی بر فرهنگ‌پذیری داده شده که‌ در آن فقط متن‌های مجموعه آثار عناصر مناسب بودند. جدول ضروری واژه‌"مدرسه‌"می‌تواند تعریفی‌ کلاملا متفاوت داشته باشد و حوزه‌های غیر قابل مقایسه را دربرگیرد،که دولت یک برنامه‌ عمومی آماده‌سازی را برای کار تا دوره‌های آموزشی سازماندهی‌ می‌کند تا بازیگران حرفه‌ای یا کارگردان‌ها برنامه‌ریزی کنند و یا "مدارسی‌"که شیوه‌های یک‌"استاد"یا سبکی از تئاترهای سنتی آسیایی را آموزش دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.