خلاصه ماشینی:
"در اینگونه امتحانات داوطلبان مواد امتحانی را خودشان برمیگزینند: a)مرتبط با آزمون بازیگری و موسیقی:متون ادبی نمایشی(اکثرا سه صحنه)و تجربیات شخصی در این زمینه؛ b)در ارتباط با امتحان اپرا،اپرت،موسیقی و همسرائی: غالبا دو آواز تنها همراه موسیقی که استعداد نمایشی داوطلب را هم نشان بدهند؛مضافا میتوان ترانههایی را هم انتخاب کرد.
آزمون میان دورهای مواد لازم برای اینگونه امتحان: a)در مورد رشتههای بازیگری و موسیقی:اطلاعات علمی و و تئوریک و تمرینات لازم براساس برنامههای موجود،که دو تا چهار اجرای صحنهای هم جزو آن است.
وقتی ما میدانیم که در آلمان فدرال 172 تئاتر وجود دارد که همه روزه در آنها اجراهائی به صحنه میروند،و از این تعداد تقریبا 45 صحنه به عنوان اپرا یا اپرت نیز مشغول کارند،بنابراین جالب توجه است که برای چنین جریان عظیمی میبایست ذخیره عظیمی هم از آوازهخوانهای (یکنفره)،همسرایان،نوازندگان و رقصندگان نیز موجود باشد.
هم آوازهخوانانی،که معتقدند تنها با تجربه میتوانند بر صحنهها ظاهر شوند،و هم همسرایانی که بر این باور غلط پای میفشردند که با یک آموزش اولیه قادر خواهند بود صحنهها را تسخیر نمایند،به زودی در خواهند یافت که برای یک هنرمند حرفهای صحنه اضافه بر استعدادهای هنری آموزشهای گسترده نیز از ضروریات است.
این توانائی که صحنهای را از روی متن به انجام برساند،برای یک کارگردان همان قدر مهم است که در دکوراسیون،البسه و صحنه را نیز باید در نظر داشته باشد و البته توانائی اداره همه بازیگران و عوامل فنی یک اجرا را هم نباید از نظر دور داشت."