Skip to main content
فهرست مقالات

آدولف آپیا

مترجم:

(9 صفحه - از 52 تا 60)

کلید واژه های ماشینی : تئاتر، هنر، نمایش، موزیک، آپیا "، تماشاگران، طراحی‌های، حرکات، هنر تئاتر، نور

خلاصه ماشینی: ""آپیا"ارتباط میان‌"علم تناسب‌ حرکات‌"و مفاهیم ابداعی خود او در زمینهء فضای صحنه و نقش حرکات‌ بدن را تشخیص داده بود و سپس در طی سالهایی که او و"دالکروز"به‌ تجاربی مشترک در زمینهء"علم‌ تناسب حرکات‌"و توسعهء این علم‌ تناسب حرکات و توسعهء این علم‌ دست یافته بودند،او به ارزش نهفتهء این سیستم و استفاده از آن در ایجاد اصطلاحات اساسی هنر تئاتر،پی‌ بود. تئوری اولیه بر نقش یک بازیگر به عنوان یک ارتباط دهندهء اصلی تأکید داشت،ارتباطی که‌ از طریق آن قطعات موزیکال و متن‌ دراماتیک را بتوان در فضای موجود احساس نمود و درک کرد و حرکت او باعث تأثیرگذار بودن عناصر صحنه شود"اپیا"اکنون تصوری عمیق‌تر از فرم‌های هنری داشت،گونه‌ای از هنر که در آن حرکات بدن به صورت‌ همزمان اثر را خلق می‌کند و در واقع‌ خود بدل به یک اثر هنری می‌شود. اظهارات مدون‌"آپیا"به عنوان‌"هنر زنده‌"،آشکارا در ارتباط با این روحیهء جدید هنری بود،اما طراحی‌های او در ارتباط با فضاهای ریتمیک نور هم از زمان خود بسیار جلوتر بود چنانچه‌ این طراحی‌ها هم اکنون به مرحلهء عمل‌ درآمده و به عنوان اصول نظری در تمرینات عصر حاضر به کار گرفته‌ می‌شوند. سناریوهایی که‌"آپیا"تنظیم می‌نمود با مفهوم هنر زنده او ارتباط ناگسستنی داشت و او همواره بر این‌ مهم پافشاری می‌کرد که شخصیتها و قطعهء Plot نمایشی Ring نباید بیانگر داستان قدیمی آن باشد،اما عواملی باشند که مخاطبان آنها را مستقیما با تمام جنبه‌های بصری، فیزیکی،احساسی و عقلانی خود تجربه کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.