Skip to main content
فهرست مقالات

نقاشی های معاصر ایران (3): تلفیق عناصر همگن در کالبد شکل و رنگ

نویسنده:

(84 صفحه - از 46 تا 129)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،نقاشی ،رنگ ،مینیاتور ،ایرانی ،تصویر ،خط ،استاد ،هنرهای ایرانی ،آثار ،عناصر ،غرب ،شمسی ،زیبای ،اسلامی ،حرکت ،مکاتب ،سنتی ،جهان ،کار ،ارزشهای ،نقش ،تهران ،معاصر ایران ،اثر هنری ،هنرهای سنتی ،زمان ،مینیاتورهای اصیل ،نقاشی خط ،هنر معاصر ایران

خلاصه ماشینی:

"در این راه،گروهی با آگاهی و آشنائی کامل به هنرهای سنتی و ملی خود روی می‌آورند و با استفاده از مینیاتور و دیگر ابعاد گستردهء هنرهای ایرانی-اسلامی و همچنین با تسلط و توانائی بسیار در ارزیابی و بکارگیری گوشه‌هائی از مکاتب غربی،به‌خصوص در رنگ و روغن و با بکار بستن مواد و رنگ‌های جدیدی چون آکریلیک، وینیلیک و یالیکیتکس و سودبردن از تکنیک‌های‌ حکاکی و یا استفاده از فنون ترکیبی(ادغام‌کردن چند تکنیک درهم)و بهره‌گیری از کلاژ،به پدیدهای‌ نوینی دست می‌یابند و جهان کوچک اثر خود را زمینه‌ساز تفکرات و اندیشه‌های ارزشمندی قرار می‌دهند،که برخاسته از آن گنجینه‌های هنر بجا مانده،نبوغ هنرمندان شرق و غرب و سرانجام،نشأت‌ گرفته از تفکرات و برداشتهای جامعهء کنونی می‌باشد. وی پس از اتمام تحصیلات‌ در هنرکدهء هنرهای تزئینی،ضمن آفرینش آثاری در حیطهء طراحی و نقاشی به سفالگری می‌پردازد و با بکارگیری خط در آثار سرامیک و استفاده از رنگهای‌ لعابی به زیبائی آثارش می‌افزاید،همچنین در نقاشی‌هایش با بهره‌گیری از ادغام رنگهای گوناگون‌ درهم؛بدون اینکه عینا به تکرار مرزبندی و ایجاد خطوط کناره‌نمای متداول در نقاشی‌های ایرانی و اصول وابسته‌ به هنرهای سنتی،چون مینیاتورهای باشکوه گذشته‌ بپردازد،جهانی می‌آفریند که نمایانگر پایه‌های تجسس‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) و قدمهای نخستین در باروری دستخط شخصی او محسوب می‌گردد و تحولات آیندهء وی را نوید می‌دهد (تصاویر 64 و 65)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.