Skip to main content
فهرست مقالات

سینمای امپرسیونیسم فرانسه

نویسنده:

(8 صفحه - از 234 تا 241)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، سینمای امپرسیونیسم فرانسه، فرانسه، ژورمن دولاک سال بعد فیلم، گانس، آبل گانس، نماهای، دولوک، سبک، هنری

خلاصه ماشینی: "در نقاشی،ویژگی این سبک از نظر تکنیک عبارت از ضربه‌های کوتاه قلم‌مو با استفاده از رنگهای روشن است که از طریق آن،هنرمند تأثیرات‌ خود را از جهان مطرح می‌کند. دولوک که سینمای ایتالیا را طرد و از آن شدیدا انتقاد می‌کرد،در سینمای آمریکا به دنبال (به تصویر صفحه مراجعه شود) چرخ ساخته آبل گانس این الگوها بود،بخوصوص در آثار توماس انس و چارلز چاپلین و سپس در فیلم«شکوفه‌های پژمرده»(1919) اثر دویوید وارک گریفیث. ژرژ سادول،منتقد معروف سینمایی دربارهء این فیلم می‌نویسد:«این فیلم، دری را در مکتب سینمای فرانسهء بعد از جنگ بازکرد که برخلاف سینمای تجاری قبل از جنگ،تمام‌ تأکیدش برجنبه‌های هنری سینما است. به‌هرحال در سال 1917 او کارگردانی سرشناس به (به تصویر صفحه مراجعه شود) متهم می‌کنم ساخته آبل گانس شمار می‌آمد که نامش قبل از هنرپیشگان در عنوان‌بندی فیلم می‌آید. تکنیک مونتاژ سریع این فیلم-که‌ بعدها در فیلمهای«چرخ»و«ناپلئون»به کمال خود رسید-بر روی نوابغ سینمای روسیه شوروی از قبیل: آیزنشتاین،پودوفکین و داوژنکو اثری عمیق گذاشت. علاوه بر آن،او در این فیلم از اختراعات جدید و تکنیکی سینما از جمله تقسیم پرده‌ سینمایی به سه قسمت-این تکنیک پولی ویژن نامیده‌ می‌شود و پایه‌گذار تکنیک سینه راما به شمار می‌آید- و از شگردهای خیره‌کنندهء حرکت دوربین استفاده‌ می‌کند. بازی بازیگران در این فیلم در سطح بسیار بالایی‌ است:آلبرت دیودونه در نقش ناپلئون،جینامانس در نقش ژوزفین،الکساندر کوبیتسکی در نقش دانتون، آنتونن آرنو در نقش مارا،فان دائل در نقش روبسپیر و بالاخره خود آبل گانس در نقش سن ژوست،بازیهای‌ فوق‌العاده‌ای عرضه کردند. ولی شاید مهمترین عاملی که این فیلم را در شمار یکی از شاهکارهای تاریخ سینما درآورده است، فیلمبرداری خارق‌العاده آن،توأم با حرکات چشمگیر دوربین به صورتی بدیع و پرتحرک است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.